Inlägg från: Sebastiána |Visa alla inlägg
  • Sebastiána

Vin i Tyskland - bordershop

Någon som handlat på Bordershop och som har tips?

Vi har hittat ett vin vi gillar och som dessutom finns på BiB. Det står att det inte går att beställa online, men det borde ju finnas i butiken, eller är detta osäkert?

• Svar på tråden Vin i Tyskland - bordershop
  • Sebastiána

Har de bra viner också?

• Sebastiána
    Moi mokulat skrev 2010-04-27 15:19:43 följande:
    Calles är bra, men de har få viner tycker jag. Då är bordeshoper bättre.Vi ska snart inhandla allt. Jag tycker det är svårt att välja vin bara. Ska ni ha både rött och vitt?
    Vi har inte bestämt oss än, det beror på maten. Om vi ska ha buffé blir det bara rött om det blir trerätters med fisk och kött blir det vitt till förrätt och rött till huvudrätt. Vi är inte så förtjusta i vitt så där har vi ingen koll alls
  • Sebastiána
    Bellagumman skrev 2010-04-27 21:29:44 följande:
    Vi tjänade flera tusen kronor på att beställa på nätet. Frakten motsvarar inte ens bensinpengarna fram och tillbaka till Tyskland. Och man spar ju tid!Öl lönar sig inte att köpa eftersom en platta väger ganska mycket. Gå in på en onlineshop och titta. Det är jättelätt att se vad frakten kommer att kosta! Supersmidigt, rekomenderas stark!
    Vilket sida beställde ni då från?
  • Sebastiána
    Flotten skrev 2010-04-27 22:23:55 följande:
    Jag föreslår att du/ni kollar upp butiker i Danmark också(ni passerar dem på vägen ner så det kostar inget att stanna till...)www.bilka.dk  de finns på Fields tex alltså megavaruhuset i Köpenhamn som man passerar på väg till E47 som går till Rödbywww.foetex.dk som finns i olika "byer" på vägen nerdessa butiker brukar ha ett bra vinsortiment till bra priser deras butiksblad ligger ute och man kan lätt leta efter vin därJag kan tipsa om ett bra ställe att shoppa på om det är intressant, då med Fötex, Netto, Aldi, Brugsen, Fakta och en pittoresk bykärna.
    Tack!

Den danska valutan börjar ju sjunka nu - hoppas det fortsätter så!

• Sebastiána

Nåt mer som är bra att veta? Jag har aldrig handlat alkohol i Tyskland/Danmark innan (eftersom jag inte dricker mycket själv).

Troligtvis handlar vi vinet på Systembolaget - om vi inte hittar ett vin som vi känner till och gillar och som är billigare. Vin är ofta mycket prisvärt på Systemet.

Öl, cider, vodka och andra ingredienser till drinkar är ju mycket billigare.

Hur är det med pant och så. Måste man betala det?

• Sebastiána
    Moi mokulat skrev 2010-05-19 20:32:59 följande:
    Vi tänker samma som gunge, men fundera på drinkar med. Vad tycker ni?
    Själv tycker jag det är jättetrevligt med drinkar, men jag är inte säker på att majoriteten av gästerna är det.
Svar på tråden Vin i Tyskland - bordershop