Inlägg från: Lyckliga013bruden |Visa alla inlägg
  • Lyckliga013bruden

var drar man gränsen... hjälp!

Jag bjöd de släktingar och kompisar som jag ville. Som det skulle kännas fel att inte bjuda, låter kanske konstigt men jag hopppas du förstås vad jag menar.

Jag brydde mig inte om hur mycket kontakt vi har nu eller har haft. Jag bjöd knappt hälften av min släkt, och jag vet inte hur de som int fick en inbjudan reagerade. JAg tycker det är fånigt att bli sur för man inte får en inbjudan, alla bröllop är olika stora och manhar olika ekonomi och förutsättningar. Jag skulle inte bli sur om en gäst på vårt bröllop inte väljer att bjuda mig/oss till deras bröllopp, jag kanske är ensam om det =)

VI bjöd allas respektive oavsett om vi träffat dem eller inte, för att det kändes bäst.

Men känn efter och bjud de du känner att du vill dela dagen med, och om möjligheten finns bjud deras respektive.

• Lyckliga013bruden
    Cazz skrev 2010-04-28 16:27:31 följande:
    mm nervöst det här min mor ofar vars jag rådfrågat ,tycker inte jag behöver bjuda min faster och hennes man o en av mina kusiner för då måste jag bjuda alla.dock träffades jag o mina andra kusiner för 8-10 årsen sist,sen till min bror o hans familj,där min far inte blev bjuden på hans bröllop pga osämja bland släkterna,träffar bror sporadiskt , min far o mor sa att kommer din bror så kommer inte vi...   funderar vidare på det här vilka och vilka inte ...
    Jag har släktingar som är likadana, kommer hon så kommer inte jag. Men det sket jag i och bjöd båda sidor för jag är sams med båda två. De gjorde så att den ena kom på festen och den andre till vigseln, det la jag mig inte i. Det var ju tråkigt att de inte kunde vara med på både vigseln och festen båda två men men.

Ja bjöd kompisar och kusiner jag inte träffat på omkring 5år för jag kände att jag ville ha de med. Jag bjöd även hälften av pappas syskon och mammas syskon, tycker inte det är fel.

Svar på tråden var drar man gränsen... hjälp!