Smilla82 skrev 2010-04-29 08:51:41 följande:
Åh, en ny tråd, så bra! Jag kan väl också lägga till lite fler uppgifter om oss. Såg att vi som så många andra som gifter sig just den 19 juni har färgtema ljusrosa, vårgrönt och vitt. Verkar vara ett väldigt populärt färgtema . Vi sitter också just nu och finurlar på vad vi skulle kunna ge i present till brudföljet. Tärnan känns ju väldigt lätt, typ ett smycke. Men till bestman känns det mycket svårare. Vi vill absolut inte ge något som ger för mycket "minne" av bröllopet. Alltså saker som man kanske inte har framme pga av det står ingraverat "till minne av vår bröllopsdag" eller liknande. För det kommer inte han (eller hans sambo vara intresserade av). Så manschettknappar med "best man" skrivet på dem fungerar alltså inte. Dessutom är det ju en kille på 30 år och alla saker vi kan tänka på det har han ju redan (manschettknappar, fickplunta....). Så vad kan vi ge? Jag vill så gärna även veta om och när jag får en möhippa. Men jag fattar inte varför alla (vänner och familj) ska vara så snäsiga och elaka när jag drar möhippa m.m. på tal. Det är inte så att jag försöker luska ut något eller försöka bestämma något. Jag bara vill prata lite om mina förhoppningar eller om hur nervös jag är. Bara helt vänligt. Men varje gång så får jag snäsiga svar som "du ska inte bry dig om detta, du har inget att säga till om" eller något annat dumt. Får man inte ens lov att prata om möhippor överlag? Imorn är det bara 51 dagar kvar!!
Ja, jag har tur att jag har en m2b som jag kan prata möhippa med :) Han lyssnar och lugnar mina nerver. :)
Och på tal om det, nu har ÄNNU en av mina vänner blivitvänner på facebook (två till som inte alls känner varandra från förr) ;) SPÄNNANDE!! :D