Inlägg från: Smilla82 |Visa alla inlägg
  • Smilla82

JUNI 2010 del 5

Åh, en ny tråd, så bra!

Jag kan väl också lägga till lite fler uppgifter om oss. Såg att vi som så många andra som gifter sig just den 19 juni har färgtema ljusrosa, vårgrönt och vitt. Verkar vara ett väldigt populärt färgtema {#lang_emotions_smile}

Vi sitter också just nu och finurlar på vad vi skulle kunna ge i present till brudföljet. Tärnan känns ju väldigt lätt, typ ett smycke. Men till bestman känns det mycket svårare. Vi vill absolut inte ge något som ger för mycket "minne" av bröllopet. Alltså saker som man kanske inte har framme pga av det står ingraverat "till minne av vår bröllopsdag" eller liknande. För det kommer inte han (eller hans sambo vara intresserade av). Så manschettknappar med "best man" skrivet på dem fungerar alltså inte. Dessutom är det ju en kille på 30 år och alla saker vi kan tänka på det har han ju redan (manschettknappar, fickplunta....). Så vad kan vi ge? 

Jag vill så gärna även veta om och när jag får en möhippa. Men jag fattar inte varför alla (vänner och familj) ska vara så snäsiga och elaka när jag drar möhippa m.m. på tal. Det är inte så att jag försöker luska ut något eller försöka bestämma något. Jag bara vill prata lite om mina förhoppningar eller om hur nervös jag är. Bara helt vänligt. Men varje gång så får jag snäsiga svar som "du ska inte bry dig om detta, du har inget att säga till om" eller något annat dumt. Får man inte ens lov att prata om möhippor överlag?

Imorn är det bara 51 dagar kvar!! 

• Smilla82

Huh, bara 4 veckor kvar till bröllopet nu. Nu börjar jag känna mig riktigt stressad! Men samtidigt är det ändå väldigt kul.

Jag skulle behöva lite hjälp med näbbkläder. Vindarna har totalt vänt här hemma så vi har fått ändra om lite nu. Är det något som vet vart man kan hitta billiga men fina näbbkläder till en pojke? Det jag allra mest skulle behöva är en väst med tillhörande slips.

Jag har för mig att någon tipsade om att Lindex hade något, kan det stämma? Men nu kan jag inte hitta det inlägget. Jag har hittat på Linus och Lotta samt på Little princesses, men jag skulle vilja se om det fanns fler alternativ, gärna i rosa.

• Smilla82

Nu börjar det verkligen närma sig. Listan på allt som skall göras är lång, jättelång. Det som jag mest känner att jag aldrig blir klar med är festhäftet. Det finns alltid mer att göra på det men nu tror jag att jag måste sätta stopp.

Men nu till en liten fråga. Jag har gjort festhäftet (samt alla andra trycksaker) i Publisher. När vi gjorde inbjudningskortet hade vi stora problem med att skriva ut och få rätt på positionen av texten. I publisher såg allting fint ut och sedan när jag gjorde en pdf av det så flyttades allt jag gjort så att marginaler m.m. inte stämde längre. Någon mer som haft detta problem?

Men nu har jag ju hela festhäftet som skall skrivas ut (stående A4, vikt på längden). Hur gör jag för att få ut sidorna rätt samt hur gör jag med dubbelsidig utskrift? Hur blir dubbelsidig utskrift om jag gör en pdf av dokumentet?

• Smilla82

Nu är det bara 3 dagar kvar! Jag både längtar och inte längtar men jag hoppas att det blir fantastisk dag trots att väderprognoserna ser lite tråkiga ut. Nu är det maten kvar att göra samt alla de sista småsakerna som skall fixas.

Bröllopsresan blir om ett par veckor och det känns faktiskt skönt att få slappna av lite hemma innan vi åker. Vi kommer ändå att vara borta så himla länge så det känns skönt att få uppleva lite svensk "sommar" innan vi åker.

Vad har ni för tips angående fotograferingen? Varken jag eller min blivande är bekväma framför kameran och jag har pratat med fotografen så hon regisserar oss lite. Men har ni några speciella poser eller saker ni blev extra nöjda med (ni som redan gift er)?

Svar på tråden JUNI 2010 del 5