Inlägg från: Skogshuggarbrud |Visa alla inlägg
  • Skogshuggarbrud

JUNI 2010 del 5

Martinaa, skulle du vilja lägga till mig och min m2b i din fina lista?! Gifter oss den 19 juni kl 15. Har färgtema lila, silver och grönt!

Börjar kännas så verkligt nu när de snart bara är 7 veckor kvar. Drömmde en dröm innan idag och att jag gifte mig. Dock inte med min m2b utan nån helt annan och dessutom utomhus tillsammans med massa andra. Sen var de massa andra lustigheter ocskå, men de går knappt att förklara.

Tror dock att bröllopsdagen kommer att gå som smort! Blir helt enkelt bara perfekt!

• Skogshuggarbrud
    Martinaa skrev 2010-04-29 20:03:21 följande:
    Jag har just suttit och målat mina små trolldegshjärtan jag gjorde igår som är till bordsplaceringen. Resten får jag nog måla imorgon dock.
    Jag gjorde precis samma sak igår, har dock ungefär hälften kvar att måla. Min kära m2b ansåg att han inte hade tid att hjälpa mig att göra dem själv och gick därför och köpte färdiga på panduro. Blev lite dyrare än jag tänkt, men sparade en hel del tid. Vi jobbar om varandra så ofta så vet inte när de hade blivit av att vi hade hunnit sätta oss ner ihop och göra de annars.

Hur går de för er andra?!

• Skogshuggarbrud
    Martinaa skrev 2010-04-29 22:36:10 följande:
    Skogshuggarbrud: Jasså får din blivande hjälpa till med sånt pyssel? Haha! Här är det jag som pysslar ensam. Sambon är inte ett dugg intresserad av det och jag är för mycket kontrollfreak för att överlåta nånting till honom, hahaha!
    Min sambo är inte så intresserad han heller, men ber jag honom så hjälper han självklart till! Visst att jag är otroligt pedantisk jag med, men får bara visa honom hur han ska göra typ tre gånger först. Han hjälpte mig med inbjudningskorten! Blev väl ungefär 60%-40% gjorda :P, tyckte han var duktigt!

Kom och tänka på att om exakt 7 veckor idag, så här dags är vigseln typ klar! Då kommer jag vara gift. Börjar förstå de först nu, helt otroligt!

• Skogshuggarbrud

Jag har en fråga till er alla...

Har börjat skissa på festprogrammet och kommit en bra bit på vägen med själva innehållet. Problemet är bara, hur ska man sätta ihop det?

Kommer skirva ut de så de blir ett liggande A4, med text på båda sidorna. Blir sammanlagt 10 papper. Funderade på att häfta, men de är ju hur fult som helst. Kan man sy de på symaskin eller ska man göra de för hand? Hur gör ni?

Vill gärna ha ett litet sidenband runt sen, men man kommer ju se själva ihopsättningen iaf. Usch, vilket I-landsproblem :P

Kram på er!

• Skogshuggarbrud
    Bettertogether skrev 2010-05-03 17:57:31 följande:
    Det gick jättebra!!! :D Och det blir hur snyggt som helst! Jag hade bara tre vanliga kopieringspapper och ett tjockare som pärm. Vi bestämde oss för att sy våra, med ceriserosa tråd!! :D
    Åh vad bra att de gick att sy! Då vet jag precis hur jag ska göra. Kommer dock att ha lite fler papper, men får väl använda jeansnål i värsta fall :p

Ska fundera lite på finurliga frågor, återkommer med den!

• Skogshuggarbrud

Ingen möhippa här heller, men de hade jag inte väntat mig :P

Sitter och målar en massa keramikhjärtan och klistrar på pärlor och vita rosor, blir finfint! Lite drygt bara, men perfekt väder för att sitta inne och pyssla utan att få dåligt samvete.

Hur går de för er andra?! All shopping klar eller ni har fortfarande som en annan lite smågrejer kvar att skaffa?

Kram

• Skogshuggarbrud

Jaha tjejer, är ni redo inför en ev möhippa i helgen?

Jag känner de på mig att de är imorgon de smäller! :P

Helt otroligt så kort tid det är kvar innan det är vår tur!

Trevlig helg!

• Skogshuggarbrud

Åh vad tiden har gått fort för oss alla! Min m2b och jag var med i tidningen igår! Kvällsposten ringde oss för ett par veckor sedan och gjorde en intervju. Så igår var vi som sagt med, på mittenuppslaget av alla ställen!

Finns på internet om ni vill läsa, dock har de skrivit fel ort som vi bor i, men tror inte så många tänker på det.

www.expressen.se/Nyheter/brollopet/1.2008356/de-gifter-sig-ocksa-19-juni

Hoppas att detta underbara väder håller i sig, så ni som gifter er i helgen får de underbart!

Lite smågrejer kvar att fixa precis som ni andra, bråka med skrivaren bl.a. då den inte vill som jag vill. Men ska nog lyckas fixa ihop festhäftena och vigselprogrammen!

Nu är juni äntligen här!!!

• Skogshuggarbrud

Grattis till er alla som gifte sig i det underbara vädret i helgen! Önskar att vi alla junibrudpar får kanonväder!

Vi har ännu inte tittat på resa, då vi avvaktar och ser lite hur det blir med jobb och diverse annat till hösten. Men Egypten är som sagt ett av drömresmålen.

Alltid skoj att vara med i tidningen!

Nu börjar de kännas att det snart är dags för bröllop. Det händer grejer hela tiden. Känns lustigt att kunna säga att nästa helg gifter vi oss!

Denna veckan blir de till att skriva klart festhäftena och vigselprogrammet. Kommer som sagt ta sin lilla tid att skriva ut allt. Ska ställa mig och baka varje kväll i veckan med, ska ha fika här hemma dagen efter bröllopet, för familj och vänner som vill fira med oss men som tyvärr inte kunde vara med på middagen på lördagen. Ska bli skoj och se vilka som dyker upp!

Nu måste jag återgå till alla "måsten"...

• Skogshuggarbrud

Jag behöver lite tips. Har en tom sida i festhäftet, någon som har en idé på vad vi kan hitta på?

Dagarna både springer iväg och känns oerhört långa. Idag har jag iaf fått bekräftat att vigselprogrammet är okej, så bara börja skriva ut! Fått iordning nästan hela festprogrammet med, förutom beskrivning utav gästerna och just den tomma sidan.

I helgen blir de full rulle! Men längtar givetvis som mest tills nästa helg!

Bara 10 dagar kvar nu, Wohooo!

• Skogshuggarbrud

Säger dessamma som April 99. Lycka till alla ni som har er underbara dag idag! Om en vecka är de vår tur!

Sitter här och skriver ut festhäftena som jag sedan ska försöka hinna sy ihop imorgon.

Som tur är kommer familjen redan på onsdag och kan hjälpa till med de som vi inte hinner med själva i helgen. Tur man har semester fr.om onsdag!

Kram!

• Skogshuggarbrud

Så nu är vi också ikapp! Tackar de snälla på jobb som gav mig semester idag också!

Imorgon blir de bara lite smågrejer som ska fixas, samt lite mer bak inför söndagens öppet hus med fika!

Ska putsa förlovningsringarna på torsdag med, så de glänser och är fina på korten på lördag! IIIhhh knappt ens fyra dagar kvar!

Kan man längta mer?!

• Skogshuggarbrud

Nu blir de sängen så man hinner och orkar med en heldag med sista fix inför bröllopet på lördag! Blir till att öva i kyrkan, duka i lokalen och hinna med en lunch ihop med familjen!

Lycka till ni andra och ha en kanondag på lördag!

Kram

• Skogshuggarbrud

Hej på er!

Detta kanske är en lite dum fråga, men har ni fått papper på att ert nya efternamn har blivit godkänt?

Har fortfarande inte kunnat göra nytt id-kort, visa m.m då de vill ha papper från folkbokföringen. Samma gäller hos polisen med pass, så har fått boka bröllopsresa i de gamla namnet, tyvärr. Men vi åker om ca tre veckor :D, så hinner inte få nytt pass innan dess i vilket fall...

Även till lönesystemet på jobbet, vill de ha papper. Känns tråkigt att de fortfarande står mitt "flicknamn" på alla kort och ja överallt.

Så, kommer de hem papper automatiskt eller måste jag beställa?

(Vet att namnet gått igenom, då det va ändrat på banken.)

Idag (som de nu blir med tanke på klockan) så har vi varit gifta i 1 månad, redan :P! Tiden bara springer iväg!

Svar på tråden JUNI 2010 del 5