Inlägg från: Kribban |Visa alla inlägg
  • Kribban

JUNI 2010 del 5

Här har de inte varit varken möhippa eller svensexa än men jag tror min blir på lördag, lite små saker runt om kring mig som gjort mig misstänksam. Så vi får väl se {#lang_emotions_smile} Svensexan bli den 22:a men jag har ingen aning om vad de ska utsätta honom för. Har lovat att ytterdörren här hemma ska vara upplåst vid 8:30 (och att jag ska vara någorlunda anständigt klädd då de kommer storma in ex antal män i vårt sovrum då)

Placeringskorten är klara och de finns bilder i galleriet för den som är nyfiken. De är kombinerade kort och "gåvopåse"med godis. (Då ha jag svarat på en fråga till) {#lang_emotions_smile} Gåvor till de som hjälper oss blir en hotellnatt på själva bröllopsdagen (gifter oss på Åland och de är tillresta) Sen har vi tänkt försöka få ihop en middag här hemma för alla, kan bli svårt samtidigt då de bor utspridda över sverige men försöka kan man ju alltid. Annars tar vi det var och en försig med deras respektive. Kanske slinker med varsin dalahäst ljustake oxå bara för skojsskull och för att jag inte lär behöva 14st gröna hästar efter den 5:e juni{#lang_emotions_smile}

Nä nu måste jag sova lite, gnatt på er!

• Kribban

Har precis som dej Martinaa en på jobbet (som är bjuden) som bytt bort sin lördag med en annan tjej påstår att hon ska skjutsa sina barn mellan kalas men jag är osäker om det är riktigt rätt.  Men den som överlever helgen får se{#lang_emotions_wink}

Imorgon ska jag få hämta ut min ring, jippi och jag har fått tillåtelse av M att titta på den en gång men sen ska den ner i asken igen... Nu får de bli 5/6 snart!!!

• Kribban

Oj oj vilken helg jag har haft.. Började med att hämta ut min ring i fredags och den är precis så fin som jag mindes den.

Blev dessutom kidnappad i går på H&M vid Hötorget. (Skönt at ha fixat benen i torsdags) {#lang_emotions_wink} Var där med en kompis som skulle kolla på nya kläder. Jag har ju anat att möhippan skulle ske denna helg så jag blev inte jätte överraskad när en den ena och en den andra av mina vänner böjade dyka upp i butiken men jag blev väldigt glad att alla de som var där var med {#lang_emotions_laughing} Sen hade jag en fantastisk rolig dag (trots spö regn men ser det som ett gott tecken två av tjejerna har det regnat på under deras möhippor, de gifte sig samma dag som Stockholmmaraton gick av stapeln och de hade KANONVÄDER på sina bröllop.

Så tjejer 5:e juni kommer det att vara strålande solsken, det har jag fixat){#lang_emotions_wink}

Jag blev utklädd med fint vitt förkläde med volanger, krona och slöja och lite andra fina detaljer sen fick jag skumpa och lunch där de delades ut lite uppdrag. De skulle fotas saker som speglade min och M's framtid och 12 ätpinnar skulle fixas. Sen bar det av till en lokal där det skulle sumobrottas. Oj va roligt det var. Var längesedan jag skrattat så mycket men det var även as jobbigt och svettigt så bastun hemma hos mina päron efteråt var välbehövlig (de var bort jagade på bio) Efter bastun med hårinpackning och skrubbar var det middag, gör din egen shusi. (Fick dessutom spela Marcus jeperdy, stavar de så?Ja ja kul var de iaf) Ni har väl vid de här laget oxå listat ut att temat för dagen var japan {#lang_emotions_smile} Så självklart fortsatte vi in mot stan för att köra lite karaioke i eget bås vid Odenplan. Otroligt roligt! Sen vart det lite barhäng som avslutades hemma hos mor och far (tre av tjejerna sov där) Så vi satt och pratade och drack mer vin till strax före halv fyra... Som sagt en fantastiskt rolig dag som jag aldrig kommer att glömma. Väntar med spänning på att få se alla bilder och med bävan för videofilmen{#lang_emotions_sealed} Nä, jag kommer nog skratta gott på bröllopet...

Hoppas att även ni haft en bra helg tjejer!

• Kribban

Vi har gjort små fina gröna bord med stolar i illustrator och vid varje stol står en siffra. Den siffran motsvarar ett namn på en lista som kommer hänga bredvid. Allt dras ut i A3 så att de blir stort och tydligt och sen ska vi nog rama in dem och hänga upp i hallen i lokalen.

• Kribban

Loveyoutoo: Va roligt! Visst var det skoj att bli överraskad (även om jag anade lite så kunde man ju inte vara helt säker) {#lang_emotions_smile}

Hoppas du inte blir total lurad Bettertogether {#lang_emotions_smile}

• Kribban

Jaha då var man fru Danielsson! Känns jätte konstigt men såååå rätt :) Sitter här med ringen på fingret och har svårt att släppa den med blicken.

Allt var kanonbra och rullade på. Massor med god mat och många roliga tal och sen dans långt in på natten. (De sista kom i säng 7:30 men då sov vi gott sedan länge) Tyckte inte vi var så trötta  när vi avvek vid tre tiden (tror jag de var) men när vi kom till hotellet somnade vi som två klubbade sälar. Vaknade morgonen där på med murgröna i håret och ris på hela golvet :) Tack och lov hade vi ju lagt pengarna på nästa natt (natten mellan söndag och måndag) då vi bode på det fantastiska Havsvidden på norra Åland. Där fick vi en avslappnad eftermiddag och kväll tillsammans där vi hann njuta riktigt ordentligt av att vara gifta.

Grattis alla ni andra som oxå sa JA i helgen och lycka till alla ni andra. Tips, glöm inte bort att njuta, den dagen bara springer iväg...

Svar på tråden JUNI 2010 del 5