Inlägg från: miaik |Visa alla inlägg
  • miaik

JUNI 2010 del 5

Idag fick vi vår slutgiltiga "körschema" för bröllopet, känns suuuperspännande! Dock lite väl spännande med tanke på det där jäkla askmolnen som spökar.. Vi MÅSTE verkligen ta oss till Thailand, jag skulle bli så otroligt ledsen om vårt bröllop inte skulle bli av pga det.

• miaik

Vi ska ha Stjärnstopp och datum, sen +66 för landsnumret i Thailand där vi gifter oss
    Hoppas att det får plats... men det borde det göra!

• miaik

Bettertogether:

Berätta hur det gick när du testat, jag blev lite sugen på att sy våra!

• miaik

Kul att läsa om era möhippor!
    Jag är rätt säker på att jag inte kommer att ha nån, men min hubby kommer att ha sin svensexa den 22a, det ska bli sååå kul, jag gissar att den kan bli ganska vild.. haha!

• miaik

Martinaa:

Jag förstår dig!
    Fick en inbjudan på facebook från de som hjälper oss med bröllopet. De hade lagt upp typ 10 bilder från olika bröllop och jag fick tårar i ögonen av att se bilder på stränder från ön vi ska gifta oss på...

Gissar att min hubby inte kommer att få tårar i ögonen av en sån sak.. haha!

• miaik

Åååh vad kul att du hade en fin dag med dina vänner!

• miaik

Vi har en sida där det står

Tack vare Mia har Magnus:

Tack vare Magnus har Mia:

Och så är det listor på roliga saker, har snott det från BT, kanske från Martinaa rentutav? {#lang_emotions_laughing}

• miaik

Men du skulle ha tagit åt dig äran Martinaa {#lang_emotions_tongue_out}

Den roligaste jag har är.
    tack vare Magnus så har Mia:
    -En snarkande strandad val intill sig i sängen när hon sover.

Detta pga att han snarkar och alltid har täcket uppdraget hela vägen så att kroppen bara ser ut som sen stor klump.. haha! Gissar att gästerna kommer att få sig ett gott skratt!

• miaik

Jag blev hippad igår!!
    Var helt säker på att jag skulle bli utan hippa eftersom vi gifter oss utomlands, men icke sa nicke! Mina älskade vänner bjöd mig på en helt fantastisk dag och jag är så himla glad! Plus att min sambo hade sin svensexa samma dag, vi lyckades alltså planera åt varann.. haha!

• miaik

Grattis Ellabay! Mysigt med baby i magen!

Jag svävar fortfarande på moln efter min hippa.. Det var så himla mysigt och det var precis anpassat efter vad jag gillar, dvs god mat, inga pinsamheter och massa härligt snack med mina fina vänner. Tyvärr kunde inte alla som ville komma men jag fick ett presentkort på en valfri behandling från dem som inte var där också vilken känns superlyxigt! Det var verkligen en helt perfekt dag på alla sätt. När jag kom hem satt jag i soffan i säkert en timme och bara njöt över hur fina vänner jag har. Fick dessutom veta att en av de kompisar jag känt allra längst har en alldeles ny baby i sin mage. <3
    Min hubby var däremot allt annat än nykter så han fick jag inte kontakt med förän i morse.. haha. Men han hade också haft det otroligt roligt, bla fick han flyga ett akrobatflyg! Tyvärr bröt han ett revben senare under kvällen så idag är han både bakis och allmänt synd om-ig. Men vi båda är så sjukt glada! 

• miaik

April 99 skrev 2010-05-27 12:26:52 följande:
    behöver ER hjälp!de som ska sjunga och den som ska spela gitarr, vill bara ha  "en symbolisk summa". Hur mycket är en symbolisk summa för en låt???? klurar ihjäl mig på den punken, vill inte vara snål, men inte vräka på för mycket heller(har ju liksom annat att lägga pengar på med). Vad är lagomt? hjälp!

Oj vad svårt...! Kan ni inte ge typ 300 och kanske en liten delikatesskorg? Alltså jag har INGEN ANING... Men det skulle jag nog ge

Själv har jag idag varit och växlat pengar (vi gifter oss ju i Thailand och ska vara där en månad..), lämnat in ringarna för putsning och gravyr, vilket kommer ta mycket längre tid än vad jag räknat med! Så nu känner jag mig lite mer på banan.. Är aningen nervös för vårt festprogram som min hubby ska skriva ut på jobbet.. Han har inte riktigt samma tålamod eller pysselådra som jag har.. haha!

• miaik

April 99:
    Jag tycker att det låter bra! Och om de som ska spela är någon ni känner (?) så kan ni ju bjuda dem på middag nån gång i framtiden också som tack.
    Annars tycker jag att 300 kr plus en liten present (rosévin? choklad? blomma?) är bra.

• miaik

April 99:

Jättefin bild! Åååh, jag längar som en tok till det är vår tur, 10 dagar kvar nu.. HELT OTROLIGT!

• miaik

Jag är sjukt nervös inför bröllopet (som är nästa fredag) och det blir inte bättre av att vi åker till Thailand på lördag och ska vara där en månad, det är såå mycket packning och grejer som ska klaffa.. Blir alldeles svettig bara jag tänker på det. Men festprogrammen blev riktigt fina och vi är otroligt nöjda!

• miaik

Vi har varit gifta i snart en och en halv vecka, nästan allt gick bra förutom att de lyckades spela vår ingångslåt (som var hemlig) INNAN vi gick in plus att de sen började med den låten i typ 30 sek efter vigseln istället för utgångslåten.. men med tanke på att vi var i (och är) i Thailand får vi vara glada för att det mesta andra flöt på bra. Vår dag var helt fantastisk och slutade med att alla gäster låg i poolen på hotellet med varsin drink på natten

Grattis till alla er andra som är nygifta och April99 till babyn, vi har precis börjat babyverkstad så jag hoppas på resultat...

• miaik

Jag gick in på skatteverket igår och såg att jag var registrerad med mitt nya namn, och idag kom ansökningshandlingarna om nytt körkort.. Det gick OTROLIGT snabbt med tanke på att vi kom hem från Thailand förra tisdagen och skickade in våra papper förra onsdagen.

Känns coolt, nu är jag ännu mer fru!

Svar på tråden JUNI 2010 del 5