Inlägg från: yatzy86 |Visa alla inlägg
  • yatzy86

JUNI 2010 del 5

Därför det var lite dött i den gamla tråden haha.

Vi har inte mkt kvar nu. 30 dagar kvar!!

Festprogrammet är klart, vi har börjat skriva ut en del. Askar viker vi om varje gäst ska få, de ska även fungera som namnskyltar. Vigselprogrammet är klart och är mailat till vår präst då han ville gå igenom det först.

Min ring är hemma sedan länge, sambons ring blev klar förra fredagen men vi har inte hämtat den, ska bli spännande se hur den blir då han har gjort en yttre gravyr med mitt namn :)

Konsultation hos frisören gjorde jag i måndags och det känns bra :) Tärnans klänning provade vi idag så nu är även den klänning i vårt hus.

I morgon ska vi till kyrkan lyssna när kantorn ska spela så vi ska bestämma in och utgångsmusik då. Solosångerna är bestämna och vår kvartett har fått informationen. Bara vänta på dagen nu brudar!! :)

• yatzy86

oj, nu har jag snabb läst igenom lite :)

Här blir svensexan den 21 Maj, jag vet ii princip exakt hur allt kommer gå till. Utan att bett om det. :)

Vi har lite svårt med presenter till de som är med, Tärna, bestman och toastmaster. Men presentkort låter ju lovande. Vad sätter ni för summa då?

Jag hatar överraskningar. Men möhippan är väl till för att vara överraskande men jag har ingen aning om när det kan tänkas bli. Jimmy har inte mkt koll på vad jag bokar in på helgenra så de kan ju knappast dubbelkolla med honom haha. Men jag hoppas han ska fråga någon gång så jag kan lista ut att han dubbelkollar inför något :D Men idag träffades tärnan och en av mina kvinnliga gäster och de verkade aldrig ha träffats. Suck jag kanske inte får något?!?! Haha.

5 juni 14.30. Färgtema creme,silver. Vi har nte så hårt på färgtema direkt. Men de är färgerna vi har på trycksakerna iaf. Gud vad jag skriver jag blev så upprymd med tanken på det bara är 30 dagar kvar!! HAha :D

• yatzy86

Hur har ni gjort med presenterna till toastmaster,tärna och bestman? =)

Läste några som funderade på presentkort. Vad är en rimlig summa då?

Här har de i princip bara 2 lördagar att välja, för sista lördagen sitter jag hos frisören i 3 timmar. Haha :D

• yatzy86

Låter super roligt! :)

Min blir den 28 maj, tror jag haha. Min sambo har nu på fredag.

• yatzy86

Låter som en helt klockren dag efter jag läst den långa versionen. :D

• yatzy86

Vi har gjort det enkelt för oss med festprogrammen :D Vi sket helt enkelt i att ha bordsplaceringen i programmet :D Jämte den stora bordplaceringen som kommer hänga på någon vägg ska vi sätta upp gästernas namn och relationen till oss så de får lite koll iaf :) Jag har ingen fantasi att hitta på anekdoter :D

• yatzy86

Naglar oj de har jag inte ens tänkt på, inte till J. Får se till så han kanske smörjer händerna 3 ggr om dagen nu de sista 2 veckorna. Haha :)

Idag ska han få sin svensexa!! :) Ska snart lura iväg honom så ska de haffa honom där :) Enda problemet med hela svensexan är väl att bestman har bjudit en av gästerna som inte ens svarat på OSA ännu. Varken jag eller J tycker väl att han borde få vara med på svensexan men men. lite tråkigt men alla är vi olika. ^^

• yatzy86

Haha :P Jimmy var gladiator igår :P

• yatzy86

Här är ett nervvrak till. vet inte om det kommer bli bättre efter idag. möhippan är idag. om det är den jag är mega nervös för enbart och att det lättare lite sen. Men fy. haha usch.

• yatzy86

Vi går ut till en vanlig låt typ haha. Trumpet volentary tror jag den heter. Första dansen blir till Av längtan till dig med åsa jinder.

• yatzy86

Vi skrev ut ifrån publisher. på skrivaren vi använde så kan man ställa in det ska bli dubbelsidigt och så säger den till när du byter blad och hur du ska lägga ner det för det ska bli rätt. så tror det helt enkelt ligger på inställningarna när du trycker på skriv ut.

• yatzy86

Vilken dag man hade igår!! :D Vill göra om det !! :D

Svar på tråden JUNI 2010 del 5