Inlägg från: Loveyoutoo |Visa alla inlägg
  • Loveyoutoo

JUNI 2010 del 5

För några dagar sedan köpte jag presenter till de som ska hjälpa oss på bröllopet. Det är så kul att köpa presenter! Det blev smycken till tärnan, fina glas till min vän som hjälper till med dukningen och glasundelägg i färgat glas till vår bestman. Nu är det bara vår toastmaster kvar.

Ska ni ge någon liten present till varje gäst på bröllopsfesten? Vad i så fall? 

• Loveyoutoo

Hej Martinaa och alla andra i denna tråd!

Även vi ska gifta oss den 19 juni, men vi skijer oss lite från mängden vad gäller färgtema. Vi har färgtema vitt, rött och blått.

Lägg gärna till mig i listan!

Jag håller med dig om att 500 kr för trumpetspel är dyrt. Ni kanske känner någon som känner någon som spelar trumpet.

• Loveyoutoo

Jag var ju redan med på listan! Tack!

• Loveyoutoo

Åh, kom precis hem från min möhippa!

Mina vänner lyckades verkligen överraska mig! Jättekul!

37 dagar innan bröllopet blev det alltså möhippa! Jag fick en rosa tiara med tillhörande örhängen, sedan begav vi oss till Liseberg och där fick jag ytterligare rosa att sätta på mig, nämligen en regnkapuschong med kaninöron på. Hihi! 

Jag fick en massa uppdrag på Liseberg bland annat att fotas tillsammans med Lisebergs snyggaste kille, få en tatuering ritad med bläckpenna på valfri kroppsdel och att leka "arga-leken" med någon. Hahaha!

En jättelyckad möhippa med många goa skratt!

• Loveyoutoo

Bettertogether: Åh, vad roligt att du fick en så innehållsrik dag med massor av vänner!!! Jag ska gå in och läsa på din blogg!

Jag tycker att vår bestman är vääääldigt seeeeg när det gäller blivande mannens svensexa, så nu har jag mailat honom + blivande mannens vänner på FB med förslag på svensexa. Vi får se om det faller i god jord, eller om de faktiskt HAR planerat ngt utan min vetskap. Spännande!

Ska bli hel mysigt med en övernattning med tjejerna på jobbet på fredag!!! Undrar vad de kokat ihop - lungt eller busigt??

Kram

• Loveyoutoo

Åh, nu har vi lite idétorka! Vi ska inte dansa vals på bröllopsfesten, men skulle vilja dansa en tryckare. Vi har ingen låt som är "vår". Vore tacksam för tips på fina lugna låtar, som skulle passa till detta! {#lang_emotions_smile}

• Loveyoutoo

I helgen fick jag möhippa nr. 2 av mina arbetskamrater och jag är så glad för den! Vilket underbart väder!

Så fantastiskt kul för alla som gifter sig idag!! SOL SOL SOL!

Jag hann även med att köpa det sista av tre tårtfat idag efter att jag kom hem från mitt möhippe-SPA!

Imorgon ska jag in till stan och shoppa på Åhlens!

Sov gott Brudar!

Kram

• Loveyoutoo

April99: Usch, vad trist med fotografen! Hoppas det ordnar sig och att fotona från er dag blir superfina!

Min lillasyster ska fota före bröllopet och efter. Hon kan inte fota själv vigseln eftersom att hon är min tärna. Hon har aldrig fotat bröllop innan. Vad ska hon tänka på? Vad ska jag påminna henne om?

April99, du nämnde en massa bilder som du planerat att ta på bröllopet. Jag vill gärna ha tips på vad ni här på BT planerar att fota på ert bröllop.

• Loveyoutoo

Grattis Ellabay!

Vad hade dina vänner hittat på för dig på möhippan?

• Loveyoutoo

Åh, idag fick jag första leveransen från Vistaprint! Allt blev ju inte riktigt som jag tänkt mig, men det är bara bra, då får jag vara kreativ.

Vill gärna pyssla med bröllopet lite varje kväll och nu har jag MASSOR med projekt på gång!

Idag har vi dessutom varit i festlokalen med våra vänner och pratat med restaurangpersonalen tillsammans med dem. Nu börjar det kännas verkligt på riktigt!

• Loveyoutoo

Vi har en tipspromenad längst bak (gästerna behöver dock inte promenera för att göra den). Den handlar om oss och vi har en liten vinflaska, samt en tändsticksask med bild på oss som pris.

• Loveyoutoo

24 dagar kvar för 19 juni-brudparen! Är det någon som blivit kontaktad av prästen ännu?

• Loveyoutoo

All lycka till er brudar som ska vigas med era älskade imorgon!!!

2 veckor kvar för oss 19 juni-brudar!

• Loveyoutoo

Grattis alla i tråden som gift sig!!!

Fick ett litet bakslag idag. Företaget där jag planerat att köpa två av tre bröllopstårtor bygger om och kommer lägga ner verksamheten till 21 juni TVÅ DAGAR EFTER vårt bröllop!

Men det ordnar sig!!!

• Loveyoutoo

miaik: Jag förstår att det är mycket! Hoppas att du hinner med mycket nu i helgen, så att du kan ta det lugnt och varva ner dagarna innan bröllopet.

Vi gifter oss på lördag, om en vecka, och jag ska försöka hinna så mycket som möjligt nu i helgen. Jobbar måndag till torsdag och har bett om ledigt på fredagen. Huu, nervöst!

Jag känner mig lite lugnare när jag skriver listor på allt som ska ordnas. Känns som jag har mer kontroll då.

Vi reser 24 juni, så jag hinner packa lite även efter bröllopet. Och vi blir inte borta längre (en vecka).

Om du inte får med dig allt till resan så kan ni ju köpa det på plats i Thailand.

Hoppas att du får mycket hjälp av din blivande man!

Kram

Svar på tråden JUNI 2010 del 5