Inlägg från: hernameispekka |Visa alla inlägg
  • hernameispekka

Kärleksresa

Hej!

Jag som inte är resvan vänder mig nu till er.

Jag och min m2b har tänkt att åka på en "kärleksresa" i augusti för att fira våran 2årsdag (och lite hans 18års-dag) och då vi är unga har vi inte så stor budget (ca 4500 för flyg+hotell/pers).

Har ni något tips på ett passande ställe (Helst UTAN nattliv xD eller iaf väldigt lugn då sådant inte alls är för oss) som är billigt, lugnt och lite romantiskt (och inte svårt då vi inte är resvana)?

Eller är det omöjliga krav? {#lang_emotions_innocent}

• Svar på tråden Kärleksresa
  • hernameispekka

Har tyvärr redan kollat det och det är lite dyrt... men vet någon om kanske båt, buss, tåg eller liknande?

• hernameispekka

¨Ja, allt sånt låter mysigt men vi har inte bil/körkort så att ta sig ut till ställen är svårt... och vi är inte resvana så vågar inte köra något osäkert kort :P

Man kanske borde vänta ett år istället men det vore kul att komma iväg!

• hernameispekka

Tack, det ska jag kolla på :)

• hernameispekka

shakynose skrev 2010-04-28 21:12:54 följande:
    En sista-minuten till en grekisk ö borde ni väl kunna få för det?

Ja, vi inväntar sista minuten men än så länge går det bara hitta fram tills juni då det inte är sista minuten i augusti än :P

• hernameispekka

Niini skrev 2010-04-28 21:24:51 följande:
    Paris, Paris, det klassiska Paris! Bästa kärlekssemestern vi varit på under våra 5½ år tillsammans! Bara att kolla varje dag på olika flygbolag (vi tog Blue1/SAS) så kommer ni garanterat över en billig resa innan augusti! jag menar, lyckas man få billigt från Finland så får man garanterat från Sverige eftersom ni ALLTID har mer billiga flyg än oss ;) Sen hotellen finns ju hur mycket som helst att välja o vraka på i alla prisklasser :)

Jo, har kollat mycket på det och flyg är billigt men boende är oftast desto dyrare och att leva och aktiviteter och så när jag kollat kändes det som det blev ganska dyrt ändå :P Men då jag itne alls är van kanske jag inte letar på "rätt" ställen :P

• hernameispekka

Niini skrev 2010-04-28 21:51:51 följande:
    Hehe :) Tror det var hotels.com vi sökte via, fanns mycket helt överkomligt där :)Vi var en vecka (må-fre) o enda man behövde var ett 5-dagarspass till metron så kunde man ta sig vart som helst nästan (beror ju på vilka distrikt [www.parisnet.com/parismap.html] man vill ha tillgång till). Maten fanns det restauranger i olika prisklasser, en tur i eiffeltornet kostade inte så mycket. Triumfbågen är gratis o se på ;) Enda jag tyckte var dyrt var endagarspasset till Disneyland, MEN sååååå värt pengarna! :D Mitt tips e o Googla allt vad ni kan, finns hur mycket som helst o se på :)

Okey, tack :) Ska kolla runt massor.
    Kommer du ihåg vart ni bodde och ungefär vad det var för pris? {#lang_emotions_innocent}

• hernameispekka

Tack så hemskt mycket :) Ska verkligen försöka kolla upp det lite mer :D

• hernameispekka

Jag har redan varit en gång i london så skulle vara kul med något annat..
    någon som har något att säga om riga? Jag tror jag eventuellt hittat bra flyg+boende men hur är det att "leva" där?

• hernameispekka

Tack för alla förslag men vi har eventuellt hittat ett bra pris på Riga.. Någon som har någon erfarenhet av Riga? :)

Svar på tråden Kärleksresa