Inlägg från: Niini |Visa alla inlägg
  • Niini

Kärleksresa

Paris, Paris, det klassiska Paris! Bästa kärlekssemestern vi varit på under våra 5½ år tillsammans!

Bara att kolla varje dag på olika flygbolag (vi tog Blue1/SAS) så kommer ni garanterat över en billig resa innan augusti! jag menar, lyckas man få billigt från Finland så får man garanterat från Sverige eftersom ni ALLTID har mer billiga flyg än oss ;) Sen hotellen finns ju hur mycket som helst att välja o vraka på i alla prisklasser :)

• Niini
    hernameispekka skrev 2010-04-28 21:26:23 följande:
      Jo, har kollat mycket på det och flyg är billigt men boende är oftast desto dyrare och att leva och aktiviteter och så när jag kollat kändes det som det blev ganska dyrt ändå :P Men då jag itne alls är van kanske jag inte letar på "rätt" ställen :P
    Hehe :) Tror det var hotels.com vi sökte via, fanns mycket helt överkomligt där :)
    Vi var en vecka (må-fre) o enda man behövde var ett 5-dagarspass till metron så kunde man ta sig vart som helst nästan (beror ju på vilka distrikt [www.parisnet.com/parismap.html] man vill ha tillgång till). Maten fanns det restauranger i olika prisklasser, en tur i eiffeltornet kostade inte så mycket. Triumfbågen är gratis o se på ;) Enda jag tyckte var dyrt var endagarspasset till Disneyland, MEN sååååå värt pengarna! :D

Mitt tips e o Googla allt vad ni kan, finns hur mycket som helst o se på :)

• Niini

De e just de jag sitter o söker nu.. Var inte världens finaste hotell, men dög bra när vi bara sov där ;) Ca 1,5 km från Eiffeltornet, "Arley tour eiffel" eller nå sånt säger sambon de hette :P Väldigt trevliga var dom där iaf :)

Här finns vår resplan (niini.blogg.se/2008/june/paris-here-we-come.html)

Gratis var:

Montparnassetornet Luxembourgträdgården "Frihetsgudinnan" Triumfbågen Champs Elyse Place de la concorde Obelisken Tuileriesträdgården (tror jag, sambon säger vi aldrig var dit) Notre Dame Centre Pompidou (Vi ville se utsidan) place de vosges (Men jag tror inte vi var dit..)

Sen är katabomberna verkligen en upplevelse i sig! O det var inte såå dyrt :)

• Niini

Jaa... sen kan jag ju också säga att vår resplan sprack! Vi fick en hel dag med endast shopping :D

Svar på tråden Kärleksresa