Blir det ingen svensexa till m2b? (långt)
Detta kommer bli långt och säkert svårt att förstå men jag gör ett försök
Jag är så besviken på min m2b vänner… Han har tre nära vänner, men han har bara valt den ena till att vara bestman. Detta är hans kusin och jag och min sambo var överens om att ha varsin bestman/tärna så valet blev då enkelt för honom. Han pratade med sina andra två nära vänner och de förstod helt och hållet. Däremot var alla tre överrens om att när det väl kom till svensexa så skulle alla tre hjälpas åt att planera.
Nu bor bestmannen på annan ort så jag blev inte så förvånad när ”vän nr1” kontaktade mig och ville ha gästlistan till bröllopet. Detta var långt innan inbjudningarna gått ut, alltså i väldigt god tid. Sen händer det ingenting på ett tag och tillslut blir jag kontaktad av vän nr 1 som säger att de har bestämt ett datum. Jag får efter ett tag reda på att bestmannen inte kan komma ner detta datum men han kommer ner helgen efter. Jag föreslog att ha svensexan då istället men då kunde absolut inte vän nr 1. Bestmannen ville tydligen först ha svensexan på hans ort, något som vän nr 1 inte tyckte var en bra idé då resten av de som ska med på svensexan bor här nere.
Efter att vän nr 1 har bestämt datum händer ingenting och detta datum börjar närma sig. Jag frågar vad som händer och om vi ska smida ”kidnappningsplaner” och han svarar bara att han har haft så mycket annat just nu och inte orkat ta tag i det, alltså inget är bokat… Jag kontaktar då vän nr2 som då berättar för mig att han inte heller kan vara med på den dagen vän nr 1 har bestämt. Jag fattar ingenting och försöker nu prata med alla dessa tre för att styra upp något. Bestmannen verkar inte bry sig nämnvärt. Vän nr 1 kommer med förslag på nya datum när jag har sagt att vi absolut inte kan (vilket är två datum under hela våren då min blivande är uppbokat på annat som verkligen inte går att boka om). Just dessa två datumen verkar vara de enda datumen vän nr 1 kan… Vän nr 2 har inte ens blivit tillfrågad i processen av vän nr 1 som verkar köra helt solo och bestämma allt. Jag har flera gånger försökt att inte blanda mig men det är så himla svårt när ingen riktigt verkar ta tag i det och jag vill ju att min blivande man ska få en svensexa…
Dessutom är det inte förrän jag påpekar för vän nr 1 att han ska bjuda in fler till svensexan än bara de han känner som han gör detta. Dvs vänner till m2b som han lärt känna via mig som jag vet att han skulle vilja ha med på svensexan. Tex min systers man… Men ingenting om att någon annan kan vara med och planera utan han skickar bara ut ett datum som är bestämt sen ingen mer info. Och nu när det inte verkar bli detta datum som först var bestämt skickar han bara ut till alla att det troligtvis inte blir det datumet men sen ingen mer information alls.
Jag vet att jag är en extrem organisatör och när sånt här händer så kliar det i fingrarna på mig. Men jag försöker lägga det åt sidan. Men det värsta är att de inte verkar kunna enas och hitta ett datum så nu tror jag att min M2b inte kommer få någon svensexa..
Vad hade ni gjort? Har jag lagt mig i för mycket? Ska jag bara låta det vara och låta de planera bäst de vill? Är bara så besviken och undrar hur svårt kan det vara???