• lillysue

bröllopsresa- maldiverna

Hej alla ni som varit eller som ska åka till Maldiverna!

Här kommer en massa frågor.

Hur mycket ungefär kostade er resa? Vilken ö har ni varit på/ ska ni åka till?  Bokade ni flyg+hotell själv eller hade ni någon slags paketresa? Har någon av er åkt med Lime travel?

Tacksam för svar....Ska troligtvis åka dit på bröllopsresa  jan 2011...LÄNGTAR!!!

• Svar på tråden bröllopsresa- maldiverna
  • flisan78

Hej! Nyss hemkommen från Maldiverna. Vi bodde på Kuredu, men fick ett erbjudande via hotellet att bo 3 nätter på Hilton Irifushi 5*. Som vi naturligtvis nappade på. Hela resan var fantastisk!! Bodde i en jacuzzi beach villa med AI på Kuredu. Toppen! Fick 2 extranätter pga askmolnet, inget oss emot. Så sista natten fick vi bo på ett annat resort nära flygplatsen., Kurumba. Hela resan gick på ca 65000 kr med all inclusive. Sen går det ju endel fickpengar oxå, cocktails, utflykter m.m. Men klart värt det tycker jag... Sitter och kollar nya resorts inför nästa resa redan! Lisa

• Mili87

Hej!!

Vi har precis bokat en resa till Maldiverna (Kuredu) i januari 2011. Vi är borta två veckor, ska bo 10 nätter i Beachvilla och 4 nätter i Over Water Bungalow. Al inclusive.

Hela resan går på 65 000 kr och vi har bokat alltihop via en reseagent (Indcen)

Oh vad jag längtar!!! Men det är ju ett tag kvar ;)

//Mili

• beachbride2010

Hej!

Min fästman och jag har tittat lite på Maldiverna som en del av vår bröllopsresa i vinter. Jag har inga konkreta förslag men kan rekommendera dig att titta på carterbolagens paket. Tex har Ving resor till Kuredu två veckor för två pers i januari 2011, helpension från 43 600 kr och uppåt (tot för 2 pers) beroende på vilket rum man tar. Om man tar halvpension blir det ännu lite billigare. Det beror ju på vad ni vill ha, hur mycket ni vill lägga ut, hur mycket ni vill lyxa till det osv :) 

Ett tips är att gå in på charterbolagens hemsidor först och sen söka på hotellens hemsidor för att se om det är billigare att boka via dem direkt. Hotellet kan ofta hjälpa till att ordna transfer också (mot ersättning såklart). 

Jag har märkt att charterbolagen ofta har priser som ligger i samma prisklass som om man bokar med lågprisbolag och direkt av hotellet. Men inte alltid. Fördelarna att boka med charterbolagen är att de ser till att allt klaffar även om planet skulle vara sent, de fixar transfer och hjälper dig med boende etc om du tex skulle råka ut för det som hände nu med vulkanen och att planen inte kunde gå. 

Som sagt kan det iaf vara värt att jämföra reguljärt och charter. Ibland är det ena ett bättre alternativ, ibland det andra. 

Lycka till med ert letande. Hoppas ni hittar den perfekta resan för just er! 

• Hawaiiii

Vi var på Filitheyo 2 veckor i oktober förra året. Bokade hotell via Touchdown.co.uk, och flyg med Qatarairways. Helpension i Superior villa, inkl sjöflyg. Hela resan kostade strax under 50000kr inkl fickpengar (drinkar varje dag, spa, utflykter, dykning, snorkelturer, dricks, en hotellnatt i london och flyg sthlm-london)

Fick bättre pris med personalrabatt på boendet som annars skulle ligga på 15-16tusen mer. Ibland har man tur :)

Vi kommer åka tillbaka, skulle gärna åka till Fili igen, men provar nog en ny ö ändå nästa gång.

• Mili87

beachbride2010 skrev 2010-05-11 10:32:53 följande:
    Hej! Min fästman och jag har tittat lite på Maldiverna som en del av vår bröllopsresa i vinter. Jag har inga konkreta förslag men kan rekommendera dig att titta på carterbolagens paket. Tex har Ving resor till Kuredu två veckor för två pers i januari 2011, helpension från 43 600 kr och uppåt (tot för 2 pers) beroende på vilket rum man tar. Om man tar halvpension blir det ännu lite billigare. Det beror ju på vad ni vill ha, hur mycket ni vill lägga ut, hur mycket ni vill lyxa till det osv :)  Ett tips är att gå in på charterbolagens hemsidor först och sen söka på hotellens hemsidor för att se om det är billigare att boka via dem direkt. Hotellet kan ofta hjälpa till att ordna transfer också (mot ersättning såklart).  Jag har märkt att charterbolagen ofta har priser som ligger i samma prisklass som om man bokar med lågprisbolag och direkt av hotellet. Men inte alltid. Fördelarna att boka med charterbolagen är att de ser till att allt klaffar även om planet skulle vara sent, de fixar transfer och hjälper dig med boende etc om du tex skulle råka ut för det som hände nu med vulkanen och att planen inte kunde gå.  Som sagt kan det iaf vara värt att jämföra reguljärt och charter. Ibland är det ena ett bättre alternativ, ibland det andra.  Lycka till med ert letande. Hoppas ni hittar den perfekta resan för just er! 

När jag jämförde priser mellan flera bolag så var charterbolagen det allra dyraste, det skiljde en hel del .. Om jag hade bokat direkt via hotellön skulle det även vara dyrare än när jag bokade via reseagenten. Så det är inte alltid billigast att boka via hotellön som man kan tro, det trodde iaf jag när jag började kolla

• Meeru

Vi var på Meeru Island Resort den 23/11-5/12 (inkl restid) 2008, så det blev 11 nätter på hotellet. Vi bokade via Ving Flex och betalade ca 52.000 kr för flyg, boende, mat och dryck.

Då det bara finns en hotellanläggning på varje ö är det lika bra att välja all inclusive. All inclusive skiljer sig säkert från ö till ö, men på vårt hotell ingick mat (frukostbuffé, lunchbuffé med tillhörande dessertbuffé, eftermiddagsmacka med kaffe/te, middagsbuffé med tillhörande dessertbuffé), vin, öl, dagens drinkar (fem olika sorter/dag), vatten, läsk, kaffe, te. På ön fanns även en restaurang som inte ingick i all inclusive, så där åt vi en kväll. Vi utcheckning tror jag vi betalade strax under 2.000 kr som var för en middag inkl dricka, internetkuponger (ganska dyra, men mobilerna fungerade inte så därför blev det en del internettid) och någon utflykt.

Vi bodde i jacuzzi beach villa, och hade ca 20 meter till stranden. Allt var helt perfekt, så Meeru kan verkligen rekommenderas!

Som jag skrev ovan bokade vi via Ving Flex, men nu har vi bokat bröllopsresa till Mauritius via Lime Travel. Vi är väldigt nöjda med deras service än så länge, och de har stått ut med många frågor och ändringar under de senaste veckorna, innan vi kunde bestämma oss. Men i september åker vi alltså till Mauritius, som vi hoppas blir lika skönt som Maldiverna.

• Per och Rebecka

Hej!
    Vi har bokat resa till Kuredu i november.
    17 nätter i beachbungalow, med all inclusive (borta hemifrån 19 dagar). Betalar 60 000 kr.
    Flyger med Qatar.
    Vi bokade genom Resia och hittills har det känts riktigt bra!

• fru Hä

Per och Rebecka skrev 2010-06-08 21:52:27 följande:
    Hej!Vi har bokat resa till Kuredu i november. 17 nätter i beachbungalow, med all inclusive (borta hemifrån 19 dagar). Betalar 60 000 kr.Flyger med Qatar.Vi bokade genom Resia och hittills har det känts riktigt bra!

Kuredu är ett superduperval! Priset? Har ni kollat andra bolag? Travelways, Indcen, direktbokning? För säkerhets skull menar jag

/L

linda@maldivernakoll.se

• Per och Rebecka

Nja..., vet knappt vad vi har kollat. Men det känns som ett rimligt pris tror jag? Tror att Resia har gått genom Jambo och hade vi rest med Fritidsresor hade vi bara fått knappt två veckor på plats fö 5 000 kronor dyrare.

Du som har koll: Någon utflykt man inte bör missa? Min blivande gillar fiske väldigt mycket. Finns det bra sådana turer?

• fru Hä

Per och Rebecka skrev 2010-06-09 18:54:35 följande:
    Nja..., vet knappt vad vi har kollat. Men det känns som ett rimligt pris tror jag? Tror att Resia har gått genom Jambo och hade vi rest med Fritidsresor hade vi bara fått knappt två veckor på plats fö 5 000 kronor dyrare. Du som har koll: Någon utflykt man inte bör missa? Min blivande gillar fiske väldigt mycket. Finns det bra sådana turer?

På maldiverna tittar man mest på fisk, men night fishing är mysigt. Utflykt? ABSOLUT!! heldag med båt (BRITT eller MUNA) ska ni inte missa. Åk tidigt så ni kan hinna en vända till. En höjdpunkt.

Hmmm..visst är det beach bungalow ni ska bo i? Inte Beach Villa? Vilka flyger ni dit med?

L

• flisan78

Sitter och tittar på ny resa nästa april. Funderar på 7 nätter på Veligandu och 8 nätter på Kuramathi. Någon som vet nåt om dessa 2 öar??

• Per och Rebecka
    fru Hä skrev 2010-06-10 09:09:23 följande:
      På maldiverna tittar man mest på fisk, men night fishing är mysigt. Utflykt? ABSOLUT!! heldag med båt (BRITT eller MUNA) ska ni inte missa. Åk tidigt så ni kan hinna en vända till. En höjdpunkt. Hmmm..visst är det beach bungalow ni ska bo i? Inte Beach Villa? Vilka flyger ni dit med?L
    Tack för tipsen!

Yes, en bungalow bor vi i. Drömmen var ju förstås att bo i vattnet, men vi valde att hellre stanna några extra nätter i stället. Och när vatten är man väl ändå, eller?

• fru Hä

Per och Rebecka skrev 2010-06-10 12:33:11 följande:
    Tack för tipsen! Yes, en bungalow bor vi i. Drömmen var ju förstås att bo i vattnet, men vi valde att hellre stanna några extra nätter i stället. Och när vatten är man väl ändå, eller?  

Det är häftigt att bo i vattenvilla...en stund. Jag har testat flera men tycker m bttre om att bo på stranden. MYCKET bättre. Bra val! Ni kommer att älska det! Maila 2-3 veckor innan till reservations officer Mayden reserve@kuredu.com och önska nr 400-412 ungefär. Bra läge. Hälsa från mig.

/Linda

Svar på tråden bröllopsresa- maldiverna