Inlägg från: Mili87 |Visa alla inlägg
  • Mili87

bröllopsresa- maldiverna

Hej!!

Vi har precis bokat en resa till Maldiverna (Kuredu) i januari 2011. Vi är borta två veckor, ska bo 10 nätter i Beachvilla och 4 nätter i Over Water Bungalow. Al inclusive.

Hela resan går på 65 000 kr och vi har bokat alltihop via en reseagent (Indcen)

Oh vad jag längtar!!! Men det är ju ett tag kvar ;)

//Mili

• Mili87

beachbride2010 skrev 2010-05-11 10:32:53 följande:
    Hej! Min fästman och jag har tittat lite på Maldiverna som en del av vår bröllopsresa i vinter. Jag har inga konkreta förslag men kan rekommendera dig att titta på carterbolagens paket. Tex har Ving resor till Kuredu två veckor för två pers i januari 2011, helpension från 43 600 kr och uppåt (tot för 2 pers) beroende på vilket rum man tar. Om man tar halvpension blir det ännu lite billigare. Det beror ju på vad ni vill ha, hur mycket ni vill lägga ut, hur mycket ni vill lyxa till det osv :)  Ett tips är att gå in på charterbolagens hemsidor först och sen söka på hotellens hemsidor för att se om det är billigare att boka via dem direkt. Hotellet kan ofta hjälpa till att ordna transfer också (mot ersättning såklart).  Jag har märkt att charterbolagen ofta har priser som ligger i samma prisklass som om man bokar med lågprisbolag och direkt av hotellet. Men inte alltid. Fördelarna att boka med charterbolagen är att de ser till att allt klaffar även om planet skulle vara sent, de fixar transfer och hjälper dig med boende etc om du tex skulle råka ut för det som hände nu med vulkanen och att planen inte kunde gå.  Som sagt kan det iaf vara värt att jämföra reguljärt och charter. Ibland är det ena ett bättre alternativ, ibland det andra.  Lycka till med ert letande. Hoppas ni hittar den perfekta resan för just er! 

När jag jämförde priser mellan flera bolag så var charterbolagen det allra dyraste, det skiljde en hel del .. Om jag hade bokat direkt via hotellön skulle det även vara dyrare än när jag bokade via reseagenten. Så det är inte alltid billigast att boka via hotellön som man kan tro, det trodde iaf jag när jag började kolla

Svar på tråden bröllopsresa- maldiverna