• Apan2

Kuredu Island Resort

Ngn som varit på maldiverna? Min blivande man och jag har bokat resa med Fritidsresor. Vi åker i Feb nästa år, två veckor till Kuredu Island Resort. Ngn som bott på just det hotellet? VI har bokat en Bonthi Beach Bungalow. Tips på vad man ska tänka på etc. Vad det bra mat?

Tack, tack på förhand för alla tips!

• Svar på tråden Kuredu Island Resort
  • lillysue

Hej, jag har inte varit där...men vi håller på att kolla runt och planerar på att boka till jan/feb. Får jag fråga vad er resa med fritidsresor kommer att kosta?

• Rosvägen

lillysue skrev 2010-05-02 23:30:47 följande:
    Hej, jag har inte varit där...men vi håller på att kolla runt och planerar på att boka till jan/feb. Får jag fråga vad er resa med fritidsresor kommer att kosta?

Jag är också jätte intresserad av att höra mer!?
    :)

• Bullen78

Hej!
    Jag och min sambo var på Kuredu för lite mer än ett år sedan. Det var verkligen toppen om man vill ha en lugn semester med bad och slapp. Maten är helt ok på de restaurangerna som ingår vid all inclusive (vilket är helt klart värt priset). Man har flera olika rätter att välja bland vid varje måltid. Sen finns det även flera andra restauranger som var helt ok, men som kostar ganska mycket (all mat importeras ju...)

Den enda nackdelen är att det inte finns några butiker som inte är hotellägda. Så om man tror sig vilja ha jordnötter eller annan snacks på kvällarna i sin bungalow så kan det vara smart att köpa lite i tax-free (om man inte är beredd att tex betala minst 50 pix för ett rör pringleschips vill säga... {#lang_emotions_wink} )  

Vi bodde i en ganska nybyggd bungalow (tror det var en O'beach villa) precis vid stranden på norra sidan av ön. Nackdelen där var att det var mycket korallrev vilket gjorde det lite svårt att bada vid lågvatten, men man kunde å andra sidan snorkla och se en massa häftiga djur som revhaj och djävulsrocka.. {#lang_emotions_wink}. Det är helt klart en fördel att se till att ens bungalow ligger nere vid stranden och inte lite längre in på ön. Vid stranden fläktar det lite (längre in känns det direkt stekhett) och man har även sina solstolar tillgängliga direkt vid stranden!!!

Har ni andra frågor? Shoot så ska jag försöka svara så gott det går... {#lang_emotions_smile}

• Rosvägen

Något tips om vilket resebolag man ska vända sig till när det gäller en all inclusive med strand, möjlighet att snorkla och helst kunna bada utan att det blir för mycket korallrev, en pool vore kanske något? :) Själv har jag bara varit på Teneriffa för många år sedan så det är blir minst sagt spännande.. Tacksam för alla tips och personliga upplevelser:)

• Apan2

Till "Bullen78", Tack för dina tips osså lite fler frågor...:
    Hur ser "Bonthi" bungalowsen ut, ligger de nära stranden? Verkade de vara ok? Den dryck som ingår i all inclus får man heller inte ta med till rummen, eller?

Tack igen! : )

• Bullen78

Apan 2: Jag tror att Bonthi var helt okej, i alla fall just bungalow. Om jag kommer ihåg rätt så ligger de utmed stranden, men att det på vissa ställen är en del vegetation ivägen för strandutsikt...
    Dryck från restraurang får man inte ta med till rummen. Men i all inclusive ingår nån flaska vatten som man får till rummet varje dag (gjorde det i alla fall när vi var där). Sen så är det väldigt mysigt att sitta kvar på restaurangerna och ta en drink... De flesta hade ganska stora terasser med mysiga loungestolar som man kan sitta i och titta ut över havet... {#lang_emotions_smile} 
    Jag kan verkligen rekommendera Kuredu. De har ett jättebra Prodive center där om man vill dyka. Vid restaurangerna finns pool om man hellre sitter där och hela ön tar max 45 min att gå runt så om man tex vill slippa vassa korallrev vid lågvatten så är det enkelt att gå över till andra sidan för att bada...
    Vi åkte för övrigt också med Fritidsresor och det funkade jättebra!!!

Andra frågor?!?! Det är bara att fråga på... {#lang_emotions_wink} Sen kan jag tipsa om att titta på Kuredus egna hemsida om du inte redan varit inne på den... www.kuredu.com

• TC och CC

Vi ska också åka till Kuredu Island på vår bröllopsresa den 5 sep i år!! Det ser heelt fantastiskt ut! Vi har bokat de första 3 nätterna på Sangu Water Villas ute i vattnet och sen resterande 12 nätter på Bonthi Beach bungalows.  Detta går på 53000 kr med all inclusive.  Vi har bokat genom Indcen i Sthlm. www.indcen.com Micke, som bokat, har själv vart där och är supertrevlig och duktig!!  Kan rekommendera honom starkt!

• Mili87

Vi har precis bokat en resa till Kuredu i januari 2011. Vi ska bo i Beach Villa 10 nätter och Sangu Water villas 4 nätter, al inclusive. Vi betalar 65 000 kr, helt OK :)

//Mili

• jos2010

Vi kommer också att åka till Kuredu. Bonthi Beach Villas, en vecka i januari 2011. Vi kombinerar det med en vecka på Sri Lanka. Så tyvärr kan jag ännu inte ge någon mer information. Vi har dock en kompis sov var där med sin familj för många år sedan och han rekommenderar det starkt.

• fru Hä

Hej på er!!!

Kuredu är ett jättebra alternativ! Om ni ska på bröllopsresa skulle jag dock rek att ni överväger en uppgradering på boende. Inte för att det är ngt som helst FEL på beach bungalows, men för en bröllopsresa tror jag att Ngn av Villas passar m bättre. Jag har varit där 6 ggr själv (På Kuredu alltså, har provat ett 15-tal öar )

KOlla gärna på www.maldivernakoll.se Lycka till!!

/Linda

Svar på tråden Kuredu Island Resort