-
Jag tänker exakt så också. Och om nu han inte vill flytta till något gemensamt så är det ju faktiskt hans beslut och därav inte mer än rätt att han också betalar för boendet. Jag menar, du är ju med och betalar allt annat.Sebastiána skrev 2010-05-03 14:31:51 följande:Detta var ett av mina alternativ! Som du säger, varför betala på ett hus som man inte äger och inte får ut en krona av om det säljs?
-
Vill bara tillägga en sak. Detta kan omöjligt vara första gången i världshistorien som ett par ska gifta sig och den ena äger ett hus osv. Jag menar, banken måste veta vilka alternativ som finns. Kolla med dem och gå gärna till en andra bank för en second opinion. Ska dricka vin med min bästa kompis på onsdag. Hon är bolånerådgivare. Om du vill kan jag dubbelkolla med henne också?
-
Självklart kollar jag! Återkommer på torsdag med hennes svar.Sebastiána skrev 2010-05-03 14:55:08 följande:Jo det är klart. Det är säkert en rutinsak för banktjänstemän! Kolla gärna om du vill!
-
Å, vad glad jag blir för din skull! Vill du ändå att jag kollar med min bankkompis ikväll eller ska jag strunta i det?
Lycka till hos juristen!
-
Okej, så här sa min bankkompis igår. Det ni kan göra om han har lån är att ta över halva det befintliga lånet. Sedan måste han skriva över halva huset på dig för det sker inte automatiskt. Sen var det något mer som jag faktiskt inte riktigt fattade. Är ju inte så bra på ekonomitermer. Dock sa hon att sådana här situationer är komplicerade och att hon alltid skickar kunder i samma situation till en familjejurist för att bena ut det.
När ska ni till familjjuristen Sebastiana?