Köpa in mig i huset eller skriva äktenskapsförord?
Gud vilka jobbiga situationer som kommer upp!
Gnistra mera: Jag hoppas verkligen att ni lyckas lösa det, och gör ni det så ska ni vara stolta och lyckliga. Hur ofta kommer inte ekonomiska bekymmer emellan människor som borde vara nära varann? Rådet om att anlita advokat är nog det allra klokaste, och det kan ju faktiskt vara bra att låta proffsen argumentera istället för att själva bli osams. Men om han grälar på dig för att du själv tog kontakt med en advokat så tycker jag att han borde skämmas rejält! SJÄLVKLART måste du se till att inte du blir lurad när han är så jävla noggrann med att skydda sina tillgångar ifall du nu skulle vilja lura honom. Jäkligt ego av honom tycker jag.
Jag anser dock inte att det är schysst att låta någon annan betala av ens lån och räntekostnader när man köpt en lägenhet, det är verkligen att sko sig på andra! Hyr man ut möblerat kan man ju ta ut lite mer, men om hyresgästen anser att den betalat för mycket så kan man faktiskt bli återbetalningsskyldig, så det är smart att sätta en "skälig" hyra från början och inte bara gå efter vad man betalar för den varje månad.