• HappyE

Less och irriterad.

Jag har hela tiden sett min blivande man som relativt engagerad. Men nuu när det faktiskt börjar närma sig går det upp för mig att det bara är jag som håller i det praktiska. Hindersprövning, kläder, kontakt med restaurang & präst, vilka som osat osv osv. Han kan lägga tid på att planera bröllopsresan och musiken i kyrkan, vilket är bra, men det räcker inte!! Hans kläder är inte inköpta och vet ni vad... jag tänker inte driva på det! Han får väl upptäcka 10 dagar innan bröllopet att han inte har köpt sin kostym. Samma sak med dekorationer, festprogram, bordsplacering - jag TÄNKER INTE fixa själv! Är det vi som gifter oss så får han faktiskt lov att engagera sig lite. Jag tror att jag gjorde misstaget från början att ägna massor av tid åt planering, nu har han slappnat av och tycker nog att allt går som en dans. Usch, var tvungen att få ur mig lite. Hur har ni det?

• Svar på tråden Less och irriterad.
  • HappyE

När jag säger att det är mkt kvar att fixa, hur ska vi göra med det, det och det..? så blir han stressad... För min del är det mer stressande att det inte är ordnat. Nu tänker jag ligga så lågt så lågt, för att han själv ska få upp farten. Tänker inte vara festfixare på egen hand och definitivt inte vara hans mamma. Om jag känner att jag är den enda som driver på så kommer jag bara känna mig bitter.

• HappyE

Någonting hände!! Helt otroligt vilket sammanträffande, men igår kväll, alltså efter att jag i mitt still sinne bestämt mig för att stanna upp i planeringen och inte driva på någonting, inte ens nämna bröllopet, så blev han som förbytt! HAN sade helt spontant att "det är dags att köpa kostym nu, vill inte vara ute i sista stund. Dessutom skulle det kännas roligt att ha den hängande i garderoben, lite mer påtagligt att vi snart gifter oss". Hoppsan sa, vad förvånad jag blev. Sen, en timme senare, frågade han: "Exakt vad är det som är kvar att fixas med? Ska jag kontakta restaurangen?". Hade god lust att berätta om den här tråden men jag höll mig..

Så, det gamla klassiska, att abdikera från fixarstolen funkar. Genom det så fick han väl en känsla av eget ansvar, eller så... Kommunikation hade jag redan testat om man säger så.. Hehe

Svar på tråden Less och irriterad.