• Andreas flicka

Vad betalar ni för buketten hos florist?

Hej brudar,

nyss tillbaka till jobbet från floristen jag undrar kort och gott vad betalar ni som anlitar en florist för er brudbukett, tärnbukett och corsage samt eventuella andra blommor?

I dag är det exakt 4 månader kvar, tjo!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-04 15:40
    haha, vilken konstig mening det blev...
  • Svar på tråden Vad betalar ni för buketten hos florist?
  • 100703 M och B

Jag träffade floristen igår, hon kom på hembesök. Min brudbukett kommer kosta som mest 895kr, coursagen 75kr. Hon kör ut dem till min frisör på morgonen innan vigseln.
    Bor du i Sthlm med omnejd så kan jag varmt rekommendera www.emiflora.se

At last my love has come along
  • Andreas flicka

Vad har du för blommor i din bukett och vad är det för form etc på den?

• 100703 M och B

Om du tittar i mitt galleri så ser du inspirationsbilden jag gett till floristen :)

Men du kan också kika på hennes hemsida, där finns bilder och ca-priser har jag för mig.

• Andreas flicka

Ah, fin bukett. Jag har ska ha någonting liknande, men eftersom jag gifter mig i september blir det rosor, kvistrosor och fresia i buketten.

• marrieme

Jag ska bara ha rosor i stort sett, högst 800 kr, med coursage.

Lite band och diamantnålar med, men de står jag för så det är inget de tar betalt för.

• 100703 M och B

Hon hade jättefina bilder på rosor och freesia i sin portfolio. Maila eller ring henne för prisuppgift, hon är supergullig och tillmötesgående av bara den!

Blev så glad när jag hittade henne och kunde spara in nästan 1500kr på bukett och coursage! Skulle nämligen egentligen fått en klänning uppsydd av min blivande svåger så jag hade budgetterat enbart materialkostnaden för detta, men det sket sig så jag fick köpa en klänning för ungefär 7000kr mer än budget..

• evejo427

Jag får betala 1800 för min brudbukett, min BM och hans betsmans coursage, tärnbuketten och 3 näbbuketter. Det tyckte inte jag var så farligt :) Bild på min brudbukett finns i mitt galleri.

• sote

jag ska ha 12 röda rosor och 10 vita rosor, pärlor på och enkel bindning och det kostar 1100kr

hans coursage kostar 75kr

flickornas blomarmband kostar 300kr för 2

killarnas coursage kostar 100kr för 2

får exakt pris när vi hämtar blommorna, hon var osäker på flickornas armband och vendela rosorna vad det kommer gå på.

• Ezna

Andreas flicka skrev 2010-05-04 15:31:28 följande:
    Hej brudar,nyss tillbaka till jobbet från floristen jag undrar kort och gott vad betalar ni som anlitar en florist för er brudbukett, tärnbukett och corsage samt eventuella andra blommor?I dag är det exakt 4 månader kvar, tjo!
    Allt som allt så betalar vi max 1200, för min brudbukett, blommor till m2b och sonen, blommor i håret till mig och m2bs dotter! Kändes helt ok pris..

Hoppsan, blev just medveten om att vi oxå bara har 4 månader kvar! Vi gifter oss samma datum, men jag trodde det var längre kvar! Kanske måste sätta igång och planera lite mer nu direkt!! :)
  • Väntar på något

Vad billigt ni verkar komma undan. Själv får jag betala 1300-1500 kr för en rund handbunden bukett med rosor och lite dekoration. Dessutom är buketten lite mindre d.v.s. ca 20 rosor.

• Superstarfia

min bukett kommer kosta 1500kr tärnbuketterna 350kr styck, korsagen 150kr styck och sen ska vi ha lite lösa blommor till dukning osv, men de priset tar vi när de kommer...

• Bride2011

Jag har också anlitat Emelie (Emiflora) och kan bara instämma i vad alla andra här på BT säger om henne Min bukett kommer att gå på 550:- och det tycker jag är ett kanonpris! Bild på buketten finns i mitt galleri (lite mer pastellrosa på rosorna och minus det gröna)

• Andreas flicka

Ser att jag får betala ganska mycket mer än många av er andra.

Jag hade redan beställt blommor när jag startade tråden. Ville mest se hur jag låg till och förstod nog att det skulle ligga lite högre. Min bukett kostar 1500 kr, tärnbuketten 500 kr och knapphålsblomman till min BM och marskalken kostar 175 kr styck. 

Svar på tråden Vad betalar ni för buketten hos florist?