• navigator

info i inbjudan

Vi skissar på inbjudan nu och tänkte skriva tid, plats, OSA, klädsel och barnfri fest. Något annat som bör stå i inbjudan?
    På två "visitkort" som vi sticker ner i andra sidan av kortet tänkte vi skriva namn och nr till toastmasters för eventuella tal och nr och hemsida till hotellet där vi ska ha festen (som vi även rekommenderar övernattning på). Något annat vi bör lägga till? Funderade på önskelista men vi vet inte riktigt vad vi skulle skriva där så vi önskar efterhand folk frågar istället.
    Är det lagom att skicka inbjudan 4 mån innan?
    Tänkte skriva OSA 1 1/2 månad innan, är det lagom?
    Tacksam för feedback!

• Svar på tråden info i inbjudan
  • asfaltsblomman

Det kan vara bra att skriva ut om det blir middag eller inte på festen, så folk vet om de behöver ladda upp med mat innan de kommer, men det kanske framgår på hotelets hemsida?

• lydice

Osa räcker gott med en en och en halv månad. och ja tre fyra månadre innan är väl bra. Tre kan väl räcka om det inte är mitt i semestertider då ni gifter er. Då kan det vara bra med fyra skulle jag tro. Vi skickade ut våra i slutet av mars och gifter oss i slutet av juli.

Annars verkar du fått med allt. Vi la i en lapp med lite extra info om samåkning till kyrkan om det kan behövas för att det är få parkeringsplatser...

• Jenny Malmö
    lydice skrev 2010-05-04 17:02:10 följande:
    Osa räcker gott med en en och en halv månad. och ja tre fyra månadre innan är väl bra. Tre kan väl räcka om det inte är mitt i semestertider då ni gifter er. Då kan det vara bra med fyra skulle jag tro. Vi skickade ut våra i slutet av mars och gifter oss i slutet av juli.Annars verkar du fått med allt. Vi la i en lapp med lite extra info om samåkning till kyrkan om det kan behövas för att det är få parkeringsplatser...
    Hur har ni löst det med samåkning? Vi funderar över hur vi ska göra....
Svar på tråden info i inbjudan