Inlägg från: Lillskoj |Visa alla inlägg
  • Lillskoj

Hur bra är Schalins egentligen?

Jag är inte så nöjd med min Schalin faktiskt. Vi köpte våra ringar på Gulddesign på Götg. i Sthlm och oj vad dom strulade! Jag lämnade in min ring totalt 3 ggr för att den inte var bra gjord. Dom sa att dom skickade iväg den till Schalins som skulle göra jobbet, men jag var tveksam (dom har egen verkstad också). Jag har ändå hört att Schalins har ett bra rykte, och ena gången som jag fick tillbaka ringen var katastrof. Det var pinsamt att Gulddesign ens kunde lämnade ut den. Diamanterna satt helt snett i förhållande till varandra och det var en stor grop i guldet precis i infattningen. Min kompis som jobbar med smycken säger att den fortfarande inte är "perfekt" i infästningen (och det syns om man vet det), men efter allt tjafs som jag hade med Gulddesign så orkade jag faktiskt inte gå dit igen. Men jag vet somsagt inte om det är Schalins som har gjort om ringen eller om dom trots allt gjorde det själva?!  

Det är klart att min ring (rött guld) har blivit repig (efter 4 månader) men jag har inga andra guldringar att jämföra med. Trodde att "alla" ringar blev repiga rätt snabbt eftersom man har på sig dom dagligen.

Svar på tråden Hur bra är Schalins egentligen?