Inlägg från: Alexxxi |Visa alla inlägg
  • Alexxxi

Skjuta på mensen ?

Jag har samma problem som er, Gifter oss 5:e juni och ska få mens typ samma dag eller nån dag innan. Ska till barnmorskan imon och såna tabletter som skjuter upp mensen.

Har dock hört att det inte alltid funkar =( Vi får se, ska bli intressant. Som många andra skrev jag blir också som en häxa när jag har min mens och det är det sista man vill ha på bröllopsdan, man är ju redan nervös och spänd och allt sånt kul som hör till, haha =P

• Alexxxi

Har hört att man kan skjuta upp i max 10 dar, men är inte helt säker.

Superstarfia skrev 2010-05-05 10:51:26 följande:
    Har också funderat på det här.. Vad är det men gör egentligen, för man skjuter väl inte på ägglossningen? och hur länge kan man skjuta upp mensen.. vi gifter oss den 7 augusti, den dagen jag alltid får mens och fått varje månad i 12 år och kommer hem 1 månad senare från våran smekmånad.. och jag vill INTE ha mens på smekmånaden...
  • Alexxxi

Hmm jag tänkte som dig så jag började med cerazette för 2 månader sen det va meningen att min mens skulle försvinna helt but guess what?? Jag hade mens i 12 jävla dar! Så nej tack. Så dem slutade jag med.

Fråga din barnmorska om hur länge man kan ta dem, jag e ju inte helt säker som sagt.

Superstarfia skrev 2010-05-05 10:56:14 följande:
      å tio dagar funkar inte!!! man kanske skulle börja med p-piller igen bara för att kunna hoppa mensen 1 månad.. men de vill ja ju inte heller!!
  • Alexxxi

Jaa men d va för att hon tyckte att jag inet skulle ha kombinerade ppiller eftersom jag haft migrän som barn. Hon sa att dem flesta som tar cerazette får INGEN mens.

D va smart gjort att sluta ett tag innan =) Hoppas det blir en bebis på er smekmånad=p

Superstarfia skrev 2010-05-05 11:01:16 följande:
      men cerazette är ju ett minipiller och såna blödningar är just bieffekten av dessa.. har alltid ätit kombinerade p-piller och de har alltid funkat.. slutade ju för några månader sedan för att kroppen skulle kunna gå tillbaka till de normala eftersom vi vill baka bebis efter bröllopet..Jo har fått en telefontid klockan 15:45 idag och ska prata med henne om det.. :)
  • Alexxxi

Hehe hmm efter smekmånaden då kanske =P

Superstarfia skrev 2010-05-05 11:39:43 följande:
      haha de hade jag också önskat, men som de ser ut nu kommer de ju inte bli det.. eller jo om jag låter mensen komma som den ska... då finns ju chansen iaf.. :)
  • Alexxxi

Jag ska till UM imon och få dem av henne sa hon. Är det nån skillnad där att dem får ge men inte "vanliga" barnmorskor?

• Alexxxi

Nu har jag varit på UM och fått ut primolut. Tydligen kan man använda sånt i max 14 dar. Jag fick iafl för 10, det räcker väl.

• Alexxxi

Dem jag fick heter så men det finns i flera märken har jag läst =)

Snacka med din barnmorska lr gyn så skriver dem ut åt dig.

Vem orkar tänka på att byta tampong när man gifter sig eller värst av allt tänk om det kommer ut! Och kommer på klänningen, fan va hemskt! Nej tack! D skulle ändå va bökigt för mig, min klänning är stor och har en riktigt stor underkjol hade fan behövt nån som dyker under och stoppar in en tampong i så fall. Fy fan hell no!

Lara C skrev 2010-05-06 18:13:42 följande:
    Primolut, är det namnet på pillrena man kan skjuta på mensen med? Finns det andra sorter? Vill helst inte ha mens på bröllopsdagen eftersom jag blöder mycket och inte har lust att byta tampong stup i kvarten.
  • Alexxxi

Rapsbrud, ellerhur!! Haha =P

Lydice, jag använder inte p-piller, vet inte än om jag får ha det men annars hade d funkat så som du gör. men för oss som inte kör med ppiller finns detta tack o lov!!

• Alexxxi

Men skaffa mensförskutningspiller redan nu.

Jag ångrar mig som fan att jag började med cerazette, hon bara mensen försvinner oftast på alla. Yeah right jag hade jävla mens i 12 jävla dar, så jag slutade med dem direkt och (förra månaden) borde fått min mens idag men nej, så om jag inte får det i dagarna så har hela min cykel fuckat sig.

Den va regelbunden innan. Och som sagt om jag inte får det så kommer jag inte kunna räkna, gifter mig 5:e juni och hade räknat att få mens 3-4 så vi får se. Kommer nog ta dem tabletterna ändå.

Svar på tråden Skjuta på mensen ?