• Honey bunny83

    Hur tidigt fick ni svar på er inbjudan till bröllop?

    Hej! Vi undrar lite hur tidigt ni fick svar på er inbjudan till bröllop.....


     


    Vi gifter oss i mitten av Juli, och vi har bjudit ca 70 personer. Men vi har än så länge bara fått in 6 svar ( varav 4 svar är från givetvis våra föräldrar och våra egna syskon ) OSA datumet är en 4 veckor innan bröllopet.


    Tycker ni inte det verkar lite konstigt att så få har svarat????


    och ja det är INNAN industrisemestern sätter igång;)


    Vi skickade ut våra inbjudningar i början av Mars


     


    Tack på förhand

  • Svar på tråden Hur tidigt fick ni svar på er inbjudan till bröllop?
  • tomlinn

    vi fick väldigt olika. vi skickade de 56 inbjudningarna till ca 80 gäster i mitten av februari, vi gifter oss i mitten av juni och hade OSA 2:a maj, alltså i söndags. de första (förutom föräldrar och en del vänner som svarade redan innan de hade fått inbjudan) svarade efter fem-sex dagar och sedan trillade det in kanske något svar i veckan tills sista veckan när säkert mer än hälften svarade, varav kanske 25% sista dagen.


     


    vi har fått skriftliga svar, muntliga svar, epost, svar i gästboken på hemsidan, facebookmail och svar via våra föräldrar. vi har fått en liten låda med ett svar i levererat till vår dörr, en badanka med ett svar knutet runt halsen postad till oss och en liten akvarellmålning med svar inmålat. alla svar är förstås bra svar (fast trist med de som tackade nej) men mest gillar vi de skriftliga för de är enklast att sätta i albumet...

  • Påfågeln

    Tror nog att många kommer att osa de sista dagarna... så ingen panik!

  • EmMagnus

    Vi hade osa ca 6 veckor innan bröllopet och jag var skitnervös över att ingen osade i början, men alla trillade in sista veckan.


    Jag är likadan själv, skjuter på det till sista stunden och det verkar som att många andra är så också.


    Håll ut, dom kommer att svara och dom som inte har svarat innan osa-datumet gav jag helgen också och sen ringde jag och kollade om dom kom eller inte. Man får ju vara som en morsa för en del :-P

  • Mato10

    Vi fick in nästan alla sista dagen och dagen efter.....

  • Mia 77

    Vi skickade våra inbjudningar runt påsk, gifter oss 17 juli. Den 20 maj har vi osa och det är bara en som inte svarat

  • Rufsas

    Oj, tre och en halv månad låter som lite väl lång OSA-tid. Det är inte så att gästerna tror att de har svarat men egentligen glömt bort det?


    Tycker dock naturligtvis att man ska OSA så fort som möjligt, så jag hoppas inte att du missuppfattar mig.

  • Astro

    Vi har osa 1/6, gifter oss 7/8... skickade inbjudningarna i början av april, och hittills har vi bara fått några svar. Många kompisar vet vi ju kommer komma, men i vårt fall har vi bett gästerna välja mellan kött eller fisk till huvudrätten, så folk MÅSTE verkligen svara ordentligt. Vissa har liksom sms:at eller facebookat som svar.... utan att säga nåt om maten. suck...  Vi hade infon om maten, önskelista och vägsbeskrivning på ett lösblad i inbjudan.


    Min tärna (som är en av mina bästa vänner och som gör sitt jobb som tärna oklanderligt, så ingen kritik i övrigt) kläckte dessutom ur sig, "Jaha, det extrapappret? Nä, det läste inte vi, vi trodde det var sån info man behöver närmre bröllopet"... Aarrgh!!! Jag läser alltid hela inbjudan själv, trodde det var en självklarhet.


     


    Oj, det här blev ett gnäll-inlägg... skönt dock att få ut lite frustration :-P.

  • 100703 M och B

    Vi hade väldigt lång OSA-tid, vi skickade ut inbjudningarna i månadsskiftet januari/februari och de har till på fredag (21 maj) på sig att svara. Vi ville gå ut med inbjudan så tidigt som möjligt för att undvika att folk redan hunnit boka sina semestrar eftersom vi gifter oss i juli.


     


    Några svarade direkt när de hade fått inbjudan och nu med lite mindre än en vecka kvar är det 15 st av 75 som inte har svarat än. De fick ett mail igår av värdparet (mina föräldrar) med en påminnelse att nu är det bara en vecka kvar på OSA-datumet. Och även en påminnelse att de måste vara noga med att informera om t ex allergier eller annan specialkost. Vi får se vad som händer nu ;)


    Det roliga är att fyra av dem som fått påminnelse har redan ordnat barnvakter och pratat om att boka hotellrum för att riktigt kunna njuta av festen etc.. Men de har inte OSAt till värdparet. :)


    At last my love has come along
  • Philippine

    Vi gifter oss 17/7, jag skickade ut inbjudningarna i onsdags (osa 30juni) och igår hade jag fått in 3 svar redan. :D Och inte ens familj, haha! Resten kommer nog snart, ska du få se.

  • Romance

    Jag förstår precis hur du känner...vi skickade ut våra inbjudningar ganska tidigt, i slutet av februari, mest för att vi hållt det hemligt fram tills dess. Nu är det bara två veckor kvar till osa tiden går ut, och inte ens hälften har svarat ännu....
    Det var jätteroligt först, för några svarade nästan direkt, i första veckan, sen har det bara kommit ett och annat svar sedan dess...
    Men det är väl bara att vänta in...

Svar på tråden Hur tidigt fick ni svar på er inbjudan till bröllop?