Vad är det för fel med brudöverföring??
Det finns massa trådar här där du kan få svar på din fråga... Det är tydligen ett jättekänsligt ämne här på BT. Blev varse om det för några månader sen... ;)
Det finns massa trådar här där du kan få svar på din fråga... Det är tydligen ett jättekänsligt ämne här på BT. Blev varse om det för några månader sen... ;)
Jag tycker att kyrkan ska vara en plats för alla. Ifall man ska förbjuda överlämning i kyrkan, tycker jag att vi alla ska få vara med och rösta om det. Inte att ärkebiskopen ensam ska ta beslutet att avråda. Struntar fullständigt i om det skulle vara Dalai Lama som ensam tog beslutet... Vad skulle det ha för betydelse?
Okej, ärkebiskopen och co då ;) Men jag anser ändå att vi alla ska få vara med och besluta om det. Speciellt eftersom det är en fråga så många har åsikter om.
Jag håller inte med dig där, för jag tycker fortfarande inte att det är kvinnoförtryck om man själv vill göra det.
Jag har faktiskt pratat med alla om detta. Och ingen av dem tolkar det som kvinnoförtryck. Som jag har skrivit förut har ingen jag har diskuterat detta med, varit emot överlämning (på skola, arbete, vänner och familj). Har bara sett motstånd till det här på BT.
Men deras åsikter om överlämning har ju inte tagits upp då.
Har mer lagt upp det såhär: Visste du att vissa präster inte går med på att man går in med sin pappa i kyrkan? Så har de svarat nej, och jag har berättat varför (med "symboliken", seder osv), och de har fortfarande tyckt att det är konstigt. Visst kan de ha ändrat sig om de tänker mer på det. Men det jag ville säga är att alla jag pratat med inte har haft någon aning om detta motstånd från så många.
Kan även tillägga att jag är medveten om hur man kan påverka folk genom metoden att lägga upp det, Men det var inte det jag försökte med, var mer intresserad av hur folk såg på det!