Inlägg från: Maxiander |Visa alla inlägg
  • Maxiander

Vad är det för fel med brudöverföring??

Jag har så svårt att förstå hur detta ämne kan vara så otroligt hett och känsligt!?!

Hur förhåller sig folk till Kronprinsessans önskan om just brudöverlämning? Vet något hur det går där? Kommer hon fåha brudöverlämning eller ej?

www.maxiander.se/

• Maxiander
    mrsJR skrev 2010-05-07 09:44:48 följande:
    Många brudar har en så bestämd uppfattning om hur bröllopsdagen ska bli och har den planerad sen lång tid tillbaka. När den rätte mannen sen dyker upp är det som att han blir någon rekvisita på brudens stora dag.  Om man inte tycker att symboliken i brudöverlämning spelar så stor roll och om man inte kommer från t.ex. USA och har det som tradition, varför vill man då ha det?
    Det är ju extremt synd om det skulle vara så. Så tror jag tyvärr att det är för vissa oavsett om det är aktuellt med brudöverlämning eller ej. Men det finns nog faktiskt även blivande män som både har en bild över hur "hur det går till" och som också vill ha brudöverlämning eller inte. Det finns ju även män, precis som brudar, som bott i tex. USA och ser vissa saker som tradition... Det finns män som tycker det är roligt att stå med sin bästa vän längst fram i kyrkan och ha allas blickar på sig långt innan bruden kommer in. Alla är vi olika. Överlag tycker jag att allt som berör bröllop känns så riktat till bruden eller tros komma från bruden. I vissa fall är man faktiskt två som planerar allt tillsammans och då får man ge och ta. Det är nog orättvist att alla bröllopsmagasin i huvudsak bara vänder sig till bruden, inte undra på att vissa män får svårt att blir lika inspirerade som sin blivande Fru. Att sen merparten av folk tror att alla beslut som fattats är brudens beslut spär bara på detta. Hemma hos oss fattar vi beslut tillsammans just för att det är vårat bröllop, vår dag! Och sen är det ju en fördel att vi båda är galet flexibla och dessutom tycker lika om allt viktigt :)

www.maxiander.se/

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??