Inlägg från: tågjäntan |Visa alla inlägg
  • tågjäntan

Vad är det för fel med brudöverföring??

Visserligen är det då säkert en hel del som kommer att välja bort att gifta sig i kyrkan för att man inte vill göra det två gånger. Men tror du inte att det finns de som kommer vilja ha en välsignelseakt och låta det bli det stora "bröllopet". Och att av dem kommer en del att vilja att pappan ska gå in med dem.
    Fast  jag har ingen koll på hur människor tänker. De flesta kanske väljer att ha en borgerlig vigsel i så fall.

Duchess skrev 2010-05-07 11:52:32 följande:
    Själv hoppas jag att Svenska Kyrkan ska avsäga sig vigselrätten. Då försvinner en stor del av det här problemet automatiskt. 

• tågjäntan

Aleta skrev 2010-05-24 18:27:19 följande:
    Grrrrr jag har ju skrivit till kungen, lyssnar han inte på sina undersåtar? Ärkebiskopens sekreterare svarade att han hade avrått brudparet, jag kan inte fatta att de går emot honom!

Ärkebiskopen har visst skrivit en bok, eller skirver, där han bla tar upp ämnet brudöverföring. Han funderar över om kyrkomötet, eller vilka det är, ska bestämma att det i kyrkohandboken ska stå att i svenska kyrkan "ska" brudparet gå in tillsammans. Han menar att eftersom det i nuläget inte står något om det i handboken kan inte han direkt neka någon som vill ha brudöverföring.

Vidare är det nog så att Victoria själv har kommit med ideen om brudöverföring tror jag (fast jag är itne insatt, bara spekulerar). Det är ju tjejer som drömmer om sina bröllop sedan de är små . Sedan kan man ju tycka vad man vill om det.

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??