Inlägg från: bobods |Visa alla inlägg
  • bobods

Vad är det för fel med brudöverföring??

Har inte läst alla svar men vill svara samma sak som jag skrivit i andra trådar. 

Först och främst - alla gör som de själva vill, så länge det är ett noga avvägt beslut.

Om vi nu går till mina åsikter: Det finns en symbolik med brudöverlämning (visst, pappan FÖLJER till altaret och inte lämnar över, whatever ni kallar det) som man inte kan bortse från. Att man vill bli följd av sin far för att man tycker att han ska få vara delaktig och för att det är fint, är för mig precis samma sak som att gå omkring med ett kors kring halsen för att man tycker att halsbandet är fint. Det finns en symbolik som man inte kan bortse ifrån. 

Jag vill gå fram tillsammans med min m2b, men om jag inte hade velat det hade jag velat slå ett stort slag för att min m2b hade gått fram tillsammans med sin mor! Vad säger ni om det?

• bobods
    passionsblomman skrev 2010-05-07 17:07:06 följande:
      Tja, om det är grundinställningen så blir det ju ingalunda tal om någon överlämning då. Eller överföring...(sorry men det har jag fnissat åt hela dagen och nu höll jag miginte längre )
    TACK för att någon äntligen kommenterade det, så slapp jag!! Hi, hi,
  • bobods
    mrsJR skrev 2010-05-07 17:22:44 följande:
    Vad tror du Superstarfia, ska vi starta ett enfrågeparti och ställa upp i kyrkovalet så att det blir lite ordning i den här frågan?  
    Jag är också med! 
Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??