Fam Lundqvist skrev 2010-05-07 09:59:15 följande:
Pärlis:Jag tycker det var bra sagt av dig! Pappan följer en, inte lämnar över en. Man behöver inte se det som att man blir överlämnad, för några kan det vara fint att gå med sin pappa/mamma och för vissa passar det inte alls. Jag förstår heller inte varför detta ämne är så känsligt, men viktigt att komma ihåg är att varje par gör det som käns bäst för dom Trevlig helg!
Tack =) Ja, det är så jag ser det. Och egentligen är det väl det som är viktigast...hur bruden själv ser på det? Inte hur alla andra ser det.
Tycker också att det är kul för pappa att kunna va lite delaktig i bröllopet (inte bara köra mig till frisör, smink mm). Mamma och syster har ju varit med o tittat på klänning och skor. Och så får pappa också va med på ett hörn =) Visst är det min blivande jag ska gifta mig med, men vill gärna att familjen ska va delaktig också.
Jag gör inte det för att jag vill att alla ska titta på bara mig när jag går in (hatar att stå i centrum) Men känns helt underbart att min blivande ska stå där framme och när jag o pappa kommer in så kommer min blivande se mig i min klänning för allra första gången (om vi nu inte springer på varandra nånstans i kyrkan, hehe).
Men som fam Lundqvist skrev så ska ju varje par göra det som känns bäst för dem.