Vad är det för fel med brudöverföring??
Houdini skrev 2010-05-07 00:53:43 följande:
Om man absolut vill göra som man vill när man gifter sig kanske man inte ska gifta sig i svenska kyrkan.Deras kyrkor är ingen kuliss till folk som vill gifta sig, den betyder faktiskt något för många personer.Så vill man "använda" sig av svenska kyrkan och dess lokaler får man banne mig också finna sig i deras regler.Detta kommer från en som inte har varit medlem i sv. kyrkan sedan hon var två år gammal men som är trött på folk som inte respekterar gudtjänstlokalerna, utan ser dom och kyrkans ritualer som något slags traditioner som de inte har en aning om.Varför gifta sig kyrkligt om man inte är troende tex. eller döpa sina barna om man inte är troendeVill man lämnas över av sin far eller nån annan är det borgerligt bröllop som gäller. Som ett par andra här har sagt tycker jag också att kyrkan skulle sätta ner foten ordentligt och förbjuda det helt. Visst, alla ska få som de vill på sin bröllopsdag men då får man kanske tänka över vart man ska gifta sig nånstans. Det finns massor av fina alternativ om man vill ha en borgelig vigsel. Gift dig inte i kyrkan om du inte tycker om det kyrkan står för. Ganska enkelt i mina ögon.