-
Fast du går ju inte in själv ändå. Man går ju in med sin blivande make/maka.Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:33:05 följande:Men alltså vad alla andra länder har för seder hit o dit bryr jag mig inte ett smack om, utan jag ville att min pappa skulle föra mig fram för att jag inte trivs med att gå själv plus att jag tyckte det va en fin gest..
-
Jo, men utöver att förklara ditt lands sed så nämnde du gammaldags, svensk brudöverlämning och någon sådan finns inte, så Superstarfia opponerade sig mot det. Hennes övriga generalisering får stå för henne själv.hjärtat74 skrev 2010-05-10 20:00:18 följande:jag försökte bara att förklara mitt lands sed.men tydligen så passar det ej alla utan att man är en undertryckt kvinna...
-
Fast att man inte får bestämma fritt över sin vigselceremoni i kyrkan är ju knappast kvinnoförnedring. Männen får ju inte heller utforma vigseln precis hur de vill.say yes skrev 2010-05-10 22:01:35 följande:suck...herregud! Ja, nu lämnar jag den här tråden. Håruppsättningar och rasistiska åsikter? Kvinnoförnedrande? Strunta i sin kultur? Vem har sagt något om det? Det är väl mer kvinnoförnedrande att jag som kvinna inte får bestämma hur jag och den jag älskar vill ha vår vigselcermoni. Ingen, iallafall inte jag har pratat om håruppsättningar.
Sedan för att svara på frågan "Vem har sagt något om det?", så är det ju precis vad hela diskussionen handlat om och alltså har så gott som alla här nämnt dessa saker. Att folk inte har särskilt mycket kunskap om sin egen kultur utan plockar anglosaxiska referenser utan att fundera över det etc.
Knyttans budskap var väl snarare om att om diskussionen kring dessa seders påverkan på samhället vara en lite för djupgående diskussion i ämnet för att passa dig, så kan du naturligtvis avstå att diskutera. Eller tolkade jag fel, knyttan?
-
Jag har ALDRIG funderat på att gå in med min pappa, oavsett ålder. Det har aldrig förespeglat mig att ta gå med honom in. Han har gjort den promenaden fram till altaret en gång redan. Med min mamma!
-
Aleta, Duchess och Sebastiána; Välkomna, får jag väl säga då! :)
För varje dårskap de hittar på hoppas jag alltid att det är det sista som ska tippa vågskålen. Hade hoppats på lite mer uppmärksamhet kring att Silvias far var registrerad nazist, menmen...