Rufsas skrev 2010-06-01 13:37:26 följande:
Men nu börjar ju tråden balla ur lite väl. Fredrik Reinfeldt? Detta handlar om en tjej. Den här tjejen råkar vara prinsessa. Den här tjejen HAR de facto en speciell relation till sin pappa - det har nog många märkt. Låt henne nu göra som hon vill. Sedan vad alla tycker är ju en helt annan femma. Man måste inte älska alla, men man måste respektera alla. Detsamma gäller medlemmar här på forumet.
Jag svarade på det faktum att en del tycker att eftersom kungen måste godkänna Daniel så är det klart att han ska lämna över Viktoria, då har man inte läst på, det är även regeringen som måste godkänna Daniel. Så ska man ha det som utgpngspunkt så bör man ju i sådana fall ta med Reinfeldt också...
Jag har inga problem med att respektera att vissa tjejer tycker att det är fint, och andra som jag då tycker att det är avskyvärt, men det är förvånandsvärt få tjejer som gillar överföring som säger att " ja men jag kan verkligen förstå att du tycker att det ser hemskt ut och att du tycker att det är en unken och smutsig tradition"
Konstigt att det alltid ska vara åt ett håll!
Folk får gå in med sin pappa, om de gifter sig borgligt eller om de inte har någon form av respekt för kyrkan och tjatar sig till en överlämning i kyrkan.
Men det är min fulla rätt att anse att det är illa. Du kan vända det hur du vill men i mina ögon är det fel, jag tycker att det är en unken osvensk tradition som fått fäste i Sverige tack vare Hollywood. Det står jag för och jag skäms inte för det heller.