Inlägg från: Bridezella |Visa alla inlägg
  • Bridezella

Vad är det för fel med brudöverföring??

TS: Jag undrar lite samma som du, och har debatterat i den här tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-67/m3754929.html

Ämnet är uppenbarligen HETT HETT HETT

Är helt ny här på BT, och trodde mest man babblade glatt om klänningar, blommor och annat härinne - men ack så fel jag hade.....

Skulle kunna tro att det var lite känsligare saker som rörde upp så mycket, t ex rasism eller våldsbrott, men bröllop får tydligen folk att gå i taket, hi hi

Känner igen flera stycken i denna tråden också
    Så nu kanske jag startar en orkan här med.......

• Bridezella

Rufsas skrev 2010-05-31 22:07:56 följande:
    Pokaloo, jag tror att du precis tryckte på en knapp här. Men jag sitter bara och myser eftersom jag tycker samma.

Jag med

• Bridezella

Inget reklamvärde i skvallertidningar???? Skojar du, varenda tant (inklusive jag) sitter ju och läser dem hos tandläkaren, frisören och gynekologen!!!!
    TV-reklamen däremot zappar de förbi.....

• Bridezella

Har bara en tanke.......
    Ni som är EMOT denna sed - vad anser ni om att de flesta fruar tar sina mäns efternamn?
    Är inte det också fel?
    Och där har vi en bra anledning till att låta pappan överlämna bruden; hon bär ju sin pappas efternamn tills den dag hon gifter sig och då får sin mans efternamn. (oftast)

• Bridezella

En fråga till:
    Hur kommer det sig att en del präster i svenska kyrkan tillåter brudöverlämning? Eftersom det låter på er som att man annars ska göra det borgerligt och inte tvinga fram det i kyrkan, trots att de inte vill?

Jag har inte diskuterat det här med vår präst än, men skulle hon säga nej, eller vara tveksam till det, så skulle jag respektera det och gå in ihop med min sambo.

På många av er låter det som att alla som är för brudöverlämning tvingar kyrkan att gå med på det.....

Menar inte att alla har sagt så, men man får den känslan från flera av er motståndare härinne.

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??