Vad är det för fel med brudöverföring??
Haha, nej som sagt.. mina föräldrar skulle aldrig gå med på det... ;)
Haha, nej som sagt.. mina föräldrar skulle aldrig gå med på det... ;)
Det lutar nog åt nått sånt.. alternativt får jag ha min låt ut och hans in, eller tvärt om..
Nej, men det ÄR vad den seden står för.. och vill du ha det så är det helt ok. men INTE i svenska kyrkan!
JA, men svenska kyrkans ståndpunkt är att det inte är i enlighet med deras sed, men att det är upp till varje enskild präst att avgöra.. pga alla dess bridezialls.. som du t ex...
och? vad har det med brudöverlämmning att göra? för att hon har tagit ett nick som är engelskt?
Grattis till det.. vilket jag och många med mig tycker är fel.. Men du använder dig av en sed där du blir ett objekt, eller rättare sagt en ägodel.. och inte den självständiga kvinna som du är.. men är de så du vill ha det så fine, men kom inte att påstå att det du vill göra inte betyder just det jag tidigare beskrivit..
Så då är frågan? kommer du rätta dig efter svenska kyrkans traditioner eller vara en bridezilla som tuggar prästen i småbitar tills han säger ok om han inte gillar idén?
Men det spelar ingen roll vad du tycker det betyder, utan vad det rent faktiskt betyder i Historieböcker och svenska kyrkans historia.. fast det kanske du också skiter högaktningsfullt i?
är det hollywood, eller är det London, eller New york, eller York, eller vart som hellst där man har engelska som modersmål???
eller så kanske hon ska gifta sig med en engelsman??
Jo, jag bara ifrågasatte varför hon ifrågasatte dig.. ;)