Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

Vad är det för fel med brudöverföring??

Rufsas skrev 2010-05-07 14:39:31 följande:
    Varför inte? Jämställdhet när den är som bäst tycker jag

Haha, nej som sagt.. mina föräldrar skulle aldrig gå med på det... ;)

• Superstarfia

Rufsas skrev 2010-05-07 14:41:54 följande:
    Kasta tärning? Lotteri när det är som bäst.

Det lutar nog åt nått sånt.. alternativt får jag ha min låt ut och hans in, eller tvärt om..

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-07 16:22:36 följande:
      Jag är ingen ägodel och min pappa ger inte mig vidare till någon annan. Jag hittade min sambo alldeles själv. Jag tror inte att någon vars pappa följer en fram till altaret ser det så som du skriver.Han följer mig fram till min blivande make som ett stöd på vår stora dag.

Nej, men det ÄR vad den seden står för.. och vill du ha det så är det helt ok. men INTE i svenska kyrkan!

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-07 16:19:43 följande:
      Jag får faktiskt gärna gå in med min pappa fastän jag har bröllopet i kyrkan. Vem har sagt att jag inte respekterar kyrkan? Jag har inte tjatat och gnällt mig till att få låta pappa följa mig. Prästen frågade hur vi ville gå in. Jag sa att jag gärna vill att pappa ska följa mig. Och då sa han att det var absolut okej, att vi själva fick välja.Så du kan ju inte hålla på med det här att man inte respekterar kyrkan och bla bla bla. Har prästen sagt att det är ok så är det ju ok.

JA, men svenska kyrkans ståndpunkt är att det inte är i enlighet med deras sed, men att det är upp till varje enskild präst att avgöra.. pga alla dess bridezialls.. som du t ex...

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:26:24 följande:
      Haha.. måste bara få utmärka ironin i detta... Vi vill såklart rädda våra traditioner, vi vill inte att hollywoodinspirerade brudar ska förstöra.... Säger hon som kallar sig MRS JR.... Den va snygg!

och? vad har det med brudöverlämmning att göra? för att hon har tagit ett nick som är engelskt?

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-07 16:28:10 följande:
      Jo, det är ok i den kyrkan jag ska gifta mig i. =)

Grattis till det.. vilket jag och många med mig tycker är fel.. Men du använder dig av en sed där du blir ett objekt, eller rättare sagt en ägodel.. och inte den självständiga kvinna som du är.. men är de så du vill ha det så fine, men kom inte att påstå att det du vill göra inte betyder just det jag tidigare beskrivit..

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:33:05 följande:
      Men alltså vad alla andra länder har för seder hit o dit bryr jag mig inte ett smack om, utan jag ville att min pappa skulle föra mig fram för att jag inte trivs med att gå själv plus att jag tyckte det va en fin gest.. Vad alla utlänningar har för olika sätt skiter jag högaktningsfullt i ... Vi lever väl i sverige och då rättar vi oss efter våra traditioner som jag nu i efter hand inte kände till 100%Lägg ner religionsfrågan.. Bor man i sverige så beter man sig som en svensk...Och ojj va mkt påhopp jag lär få nu.. Men någon måste ju säga det!

Så då är frågan? kommer du rätta dig efter svenska kyrkans traditioner eller vara en bridezilla som tuggar prästen i småbitar tills han säger ok om han inte gillar idén?

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-07 16:34:01 följande:
      Tack =) Jag bryr mig ju jättemycket om vad du och andra tråkisar tycker =PFör MIG betyder det inte det du beskriver...förstå det nångång!  

Men det spelar ingen roll vad du tycker det betyder, utan vad det rent faktiskt betyder i Historieböcker och svenska kyrkans historia.. fast det kanske du också skiter högaktningsfullt i?

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:36:27 följande:
      Att hon klanka ner på dom som ville leva upp till att vara en sk hollywood inspererad brud och sen så kalla hon sig själv mrs jr.. Är inte det lite hollywood om nåt?

är det hollywood, eller är det London, eller New york, eller York, eller vart som hellst där man har engelska som modersmål???

eller så kanske hon ska gifta sig med en engelsman??

• Superstarfia

mrsJR skrev 2010-05-07 16:41:51 följande:
    Är mer att han har initialerna JR och att vi brukar skämta om det, serien Dallas om ngn minns den, och att jag ska bli en dallasfru med pudelhår och axelvaddar :) Skitsamma, vi tycker det är roligt iaf

Jo, jag bara ifrågasatte varför hon ifrågasatte dig.. ;)

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??