Vad är det för fel med brudöverföring??
Det här som jag klippt ut nedan förstod jag inte.
Jag måste nog förtydliga mig.
Jag tycker man ska följa den tradition, som jag tycker är fin, som vi har i Sverige; att man går till altaret tillsammans med sin blivande make/maka, om man viger sig i Svenska kyrkan där man har den ordningen. Det är vad jag personligen tycker och tycka har jag rätt till. Precis som andra har rätt att tycka något annat.
Vill man inte följa den ordningen kan man välja att viga sig borgerligt och göra som man vill. Jag tycker fortfarande att själva fenomenet brudöverlämning är lite löjligt och sänder ut, för mig, dåliga signaler, och begriper inte vitsen med att inte gå in med sin man. Men var och en gör självklart som de vill. Vid en borgerlig vigsel kan man gå in med fast hunden eller exmaken eller vem man nu vill ära och hedra. Men återigen är det vad jag personligen tycker. Andra tycker att det är fantastiskt fint och ser ingen dålig symbolik i en brudöverlämning över huvud taget.
Jag kan inte vägra Victoria någonting, jag har inte den makten. Jag kan bara önska och hoppas. Och så kan jag bli republikan.
Jag tycker visst att hon har rätt att utforma sitt bröllop som hon vill, men då som en vanlig tjej, genom att först abdikera och sedan gifta sig borgerligt.