-
Samma här...Pärlis skrev 2010-05-12 00:23:38 följande:Det är precis likadant för mig. Innan jag blev medlem här hade jag ingen aning om att det var så känsligt. Alla jag har pratat med har blivit förvånade när jag sa att så många är emot det.
-
Pokaloo, jag tror att du precis tryckte på en knapp här. Men jag sitter bara och myser eftersom jag tycker samma.
-
Mmm, undrar just om kronprinsessan själv inser vilken jätteknapp HON har tryckt på. Det märkligaste av allt här på BT är att hur många trådar som helst helt plötsligt förvandlas till brudöverlämningstrådar. Senast läste jag någon stackars TS som ville höra vad andra brudpar hade valt för musik. Vips! Och så handlade tråden om brudöverlämning...Pokaloo skrev 2010-05-31 22:12:57 följande:Tack Rufsas... Vissa saker som kungafamiljen gör gillar man inte men när det är en sån dag som inte är stor bara för oss, folket, även för henne, så borde man låta henne få göra lite saker utanför ramarna om man säger så..
-
Hahahahahaha! Respect för att du erkänner.Bridezella skrev 2010-05-31 22:14:23 följande:Inget reklamvärde i skvallertidningar???? Skojar du, varenda tant (inklusive jag) sitter ju och läser dem hos tandläkaren, frisören och gynekologen!!!! TV-reklamen däremot zappar de förbi.....
-
Men vänta nu. Så du menar att de inte har någon som helst påverkansmakt? Varför är det så många som köper tidningen? Eller, jag fattar liksom inte hur du får ihop det...Lantlolla skrev 2010-05-31 22:29:44 följande:Ja visst, om det är hos tanter man vill vinna reklam så...men reklam som företagare, investerare, innovatörer mm ser finns knappast i Se och Hör!! Dessutom, det mesta är ju ändå inte sant i de blakorna.....Tanter skapar begränsat med jobb mm........
-
Turism schmurism. Det verkar inte vara någon som vill överboka hotell i Stockholm under bröllopet som alla förutspått.Pokaloo skrev 2010-05-31 22:46:27 följande:Dessutom ökar det turismen
Men såklart att jag håller med dig. Tycker för övrigt att det finns två dimensioner i denna diskussionen.
Den blyga violen Victoria vill gå in med pappsen Kungahuset marknadsför Svea Rike.När det gäller det första tycker jag att hon kan få göra som hon vill - jag bryr mig ändå inte så mycket. Och det andra tycker jag att de gör bra, men varför inte driva det i aktiebolagsform. Värsta grymma PR-byrån juh.
-
Sonja68, men så du menar att bara för att du betalar skatt för Victoria så ska du bestämma hur hon ska bete sig? Jag menar, det finns ju fortfarande präster som faktiskt tillåter brudöverlämning - är det inte dem du ska försöka att påverka? Exemeplvis genom kyrkovalet. Har svårt för när människor inte går till pudelns kärna. Och jag betalar också skatt, ger det mig rättigheter att begära att kungafamiljen beter sig på vissa sätt i andra sammanhang också? Glöm inte att det är människor det handlar om. Jag är definitivt inte rojalist, men det finns kött och blod där bakom som man måste se.
-
Mmm, okej. Vad hon gör och inte gör i Svenska Kyrkan bryr jag mig faktiskt inte om. Jag är varken troende eller medlem i Svenska Kyrkan. Reagerar dock rätt starkt på att du skriver att du tycker dig kunna kräva hur hon representerar Sverige. Vi lever i en DEMOKRATI och för mig som flydde från mitt hemland pga bristande demokrati är ditt uttalande rejält provocerande.Sonja68 skrev 2010-06-01 09:11:06 följande:Men jag tycker jag kan kräva att hon representerar Sverige på ett bra sätt, att hon visar vad Sverige står för och en del av våra traditioner som är speciella för Sverige, att hon följer svenska lagar och att om hon ska gifta sig i Svenska kyrkan så ska hon följa den tradition som kyrkan hänvisar till.
-
Jag förstår betydligt bättre vad du menar! Tack för förtydligandet. Just när det gäller demokratifrågor är jag lite petig, bara därför jag var tvungen att fråga.
Jag tycker för övrigt att det inte bara är exemeplvis kungahuset som borde föregå med gott exempel (vad man nu tycker att det är ) utan även exempelvis idrottsstjärnor som har HUR många beundrare som helst.
-
No hard feelings.Sonja68 skrev 2010-06-01 09:37:15 följande:No hard feelings Rufsas, okej
-
Men nu börjar ju tråden balla ur lite väl. Fredrik Reinfeldt? Detta handlar om en tjej. Den här tjejen råkar vara prinsessa. Den här tjejen HAR de facto en speciell relation till sin pappa - det har nog många märkt. Låt henne nu göra som hon vill. Sedan vad alla tycker är ju en helt annan femma. Man måste inte älska alla, men man måste respektera alla. Detsamma gäller medlemmar här på forumet.
-
Jag okar faktiskt inte mer. Jag lovar er här och nu att ALDRIG mer skriva i en brudöverlämningstråd ever again.