Inlägg från: Superstarfia |Visa alla inlägg
  • Superstarfia

Vad är det för fel med brudöverföring??

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:43:29 följande:
      Hehe... Min prelle är stor rökare och har varit med på mina föräldrars fester så honom kan man snacka med så jag kommer fråga honom vad han anser... Jag som hela tiden trott att detta har varit en grej med stark respekt i.. Så det blir vi som par och prellen som tar det gemensamma beslutet...

vad har hans syn på brudöverlämmning med fester och rökande att göra?? Jag hittar verkligen ingen koppling där.. mina föräldrar är rökare båda två, inte nykterister och präster men tycker ändå inte att brudöverlämmning hör hemma i kyrkan..

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:43:29 följande:
      Hehe... Min prelle är stor rökare och har varit med på mina föräldrars fester så honom kan man snacka med så jag kommer fråga honom vad han anser... Jag som hela tiden trott att detta har varit en grej med stark respekt i.. Så det blir vi som par och prellen som tar det gemensamma beslutet...

Sen stavas det med Ä PrÄlle....

• Superstarfia

Pärlis skrev 2010-05-07 16:46:25 följande:
      Men är det nåt att hänga upp sig på??

engetligen inte, men jag har under en längre tid stört mig på att folk verkar ha problem med att stava till just präst, och nån gång måste väl även min bägare få rinna över på just den fronten?

• Superstarfia

Jessica och Daniel skrev 2010-05-07 16:51:48 följande:
      Verkar som att den rann över för ett bra tag sen :) *skojar bara med dig*

Idag har det faktiskt gjort de på alla plan och jag ber verkligen om ursäkt om jag sårat någon. DET har aldrig varit min avsikt..

Ibland undrar jag om jag inte också förvandlats till brudusarius rex...

• Superstarfia

bobods skrev 2010-05-07 17:18:15 följande:
    TACK för att någon äntligen kommenterade det, så slapp jag!! Hi, hi,

hahaha jag har också irriterat mig, men jag tänkte att jag spytt galla redan idag så ja lät nån annan göra det.. ;)

• Superstarfia

mrsJR skrev 2010-05-07 17:22:44 följande:
    Vad tror du Superstarfia, ska vi starta ett enfrågeparti och ställa upp i kyrkovalet så att det blir lite ordning i den här frågan?  

Taget,  ska jag ta upp det nästa gång jag har söndagsmiddag i prästgården..?

Jag förstår inte varför kyrkan inte har tagit ett beslut om det här. som med homoäktenskap?

• Superstarfia

Fam Lundqvist skrev 2010-05-07 17:48:05 följande:
    Varför ens diskutera detta? 13 sidor om detta. Kom igen tjejer/killar  Det är fredag Alla par gör som dom vill och så önskar jag alla en trevlig helg!

För att tjejen uppenbarligen undrade... ;)

• Superstarfia

Eriane skrev 2010-05-08 15:50:43 följande:
    För det första är det bestman/marskalken som ska hålla ringen, m2b kommer att hålla i en microfon. När musiken börjar så börjar han sjunga halva första versen. Sen ställer jag mig i dörren och sjunger andra halvan medans tärnan går in med min dotter som inte kan gå in själv. När refrängen kommer går jag upp till min m2b till altaret. Sen kommer vi sjunga resten av låten vända till hälften mot varandra till hälften mot gästerna som artister gör när dom sjunger duett på scen.Flotten snälla yttra dig inte om dravel utan att veta hela upplägget. Inget bra kommer av förutfattade me

OM man nu har nån marskalk ja, annars är det brudgummen själv som har ringen....

• Superstarfia

hjärtat74 skrev 2010-05-10 16:13:09 följande:
    jag blev ej överlämnad i kyrkan men däremot hemma..låter konstigt men en sed vi libaneser har..för mig var det en trygghet att ha min pappa vid min sida:)

Ursäkta mina fördommar, men de är väl för att kvinnan var/är en ägodel i arabländerna?

Svar på tråden Vad är det för fel med brudöverföring??