• Katarina Michael

Familjen lägger sig i planerna

Fler än jag som har problem med att familjen ska lägga sig vem man ska bjuda, hur man ska sitta osv

Ja listan kan göra lång....

Sist nu hade jag problem med min syster som oxå är min brudtärna som undrade varför min sambos kusiner var bjuda men inte min när jag gav henne en lista på alla tjejer som var bjuda till bröllopet för att hon skulle kunna om hon och den andra tärnan vill en möhippa. 

Vist kan man fråga men jag förklarade att vi bara bjudit våra gudföräldrars familjer, dvs hans några av hans kusiner blev bjuda så klart medan min gudfars dotter är för lite för att bli bjuda.

När ställde hon frågan om jag umgås med kusinerna och eftersom hon skrev de i samband med hon frågade varför bara min sambos kusiner var bjuda så sa visst umgås jag lite med dem men framför allt gör min sambo de. Sa snällt med bestämt att vi bjuder vilka vi själva vill till bröllopet.

Då blev hon sur och skulle ordna någon möhippa och att hon inte behövde vara träna längre, för möhippan är bara till för brudens kompisar.

Me jag förklarade då att de är inte jag som bestämmer vilka som ska vara med på möhippan, jag kan bara ge namnen på dem som är bjuda som är i rätt ålder, sen bestämmer ju tärnorna resten. Samt om hon inte vill vara tärna så tvingar jag inte henne de. Visst nu iefterhand förstod jag att hon medande att jag kanske inte ville ha kusinern på min möhippa för jag inte känner dem så bra mende var inte så hon skrev. Min syster har oxå en tindens att "säga upp" sig som tärna när de inte passar henne samt att lägga sig i och fråga sätta allt...

Någon annan som oxå har problem med familjen som lägger sig i? vad har ni gjort? något råd?

• Svar på tråden Familjen lägger sig i planerna
  • 090208
    Superstarfia skrev 2010-05-09 15:24:25 följande:
    Min bror skulle inte komma om deras barn inte vart bjudna..
    Barnsligt!
  • navigator

Min mamma vill VÄLDIGT gärna att vi bjuder deras bästa kompisar (2 par) och att de ville betala för dem i så fall. Jag drog lite på det bara för att visa att det är vårt beslut och inte deras men jag kände direkt att det är ok eftersom vi gillar dessa människorna.

Tycker att det bästa är att säga vänligt men bestämt att det är brudparets dag och att det är de som bestämmer hur dagen ska vara.

Lycka till!

• Sebastiána
    navigator skrev 2010-06-13 19:21:21 följande:
    Min mamma vill VÄLDIGT gärna att vi bjuder deras bästa kompisar (2 par) och att de ville betala för dem i så fall. Jag drog lite på det bara för att visa att det är vårt beslut och inte deras men jag kände direkt att det är ok eftersom vi gillar dessa människorna. Tycker att det bästa är att säga vänligt men bestämt att det är brudparets dag och att det är de som bestämmer hur dagen ska vara. Lycka till!
    Konstigt. Det är väl ERA kompisar som ska komma på bröllopet. Inte deras!? De får väl ordna en egen fest för sina vänner.
  • pyrro

Har just vikt ner oss för svärmors krav att bjuda 7 pers till till vårat lilla privata bröllop.....det innebär att jag först måste vänta och höra om dom ska komma och sen börja om med all planering jag gjort. Inget stämmer längre....för lite bord, stolar allt jag har beställt i ett visst antal måste jag försöka beställa mer av. Vet inte ens om cateringen kan ta på sig 7 portioner till då dom redan hade fullt upp den dagen + en massa mer....f*n!

Svar på tråden Familjen lägger sig i planerna