Familjen lägger sig i planerna
Fler än jag som har problem med att familjen ska lägga sig vem man ska bjuda, hur man ska sitta osv
Ja listan kan göra lång....
Sist nu hade jag problem med min syster som oxå är min brudtärna som undrade varför min sambos kusiner var bjuda men inte min när jag gav henne en lista på alla tjejer som var bjuda till bröllopet för att hon skulle kunna om hon och den andra tärnan vill en möhippa.
Vist kan man fråga men jag förklarade att vi bara bjudit våra gudföräldrars familjer, dvs hans några av hans kusiner blev bjuda så klart medan min gudfars dotter är för lite för att bli bjuda.
När ställde hon frågan om jag umgås med kusinerna och eftersom hon skrev de i samband med hon frågade varför bara min sambos kusiner var bjuda så sa visst umgås jag lite med dem men framför allt gör min sambo de. Sa snällt med bestämt att vi bjuder vilka vi själva vill till bröllopet.
Då blev hon sur och skulle ordna någon möhippa och att hon inte behövde vara träna längre, för möhippan är bara till för brudens kompisar.
Me jag förklarade då att de är inte jag som bestämmer vilka som ska vara med på möhippan, jag kan bara ge namnen på dem som är bjuda som är i rätt ålder, sen bestämmer ju tärnorna resten. Samt om hon inte vill vara tärna så tvingar jag inte henne de. Visst nu iefterhand förstod jag att hon medande att jag kanske inte ville ha kusinern på min möhippa för jag inte känner dem så bra mende var inte så hon skrev. Min syster har oxå en tindens att "säga upp" sig som tärna när de inte passar henne samt att lägga sig i och fråga sätta allt...
Någon annan som oxå har problem med familjen som lägger sig i? vad har ni gjort? något råd?