Det är mindre än en månad till bröllopet och jag funderar på att dumpa min tärna.
Jag funderar på att kicka min tärna. Det känns inte som att hon går in helhjärtat i varesig tärnrollen eller toastmadamrollen som hon är tilltänkt att ha.
Det är mindre än 1 månad kvar tills vi gifter oss och jag litar inte på henne. Hon håller inte löften, hon ljuger och slutar att prata med mig så fort jag nämner något om bröllopet. När hon väl är uttråkad och ingen ger henne uppmärksamhet så kontaktar hon mig för att prata om bröllopet. Hon har sagt till sitt ex (som är en väldigt god killkompis till mig) att jag pratar för mycket om bröllopet och att saker och ting "löser sig".
Jag kan medge att jag kanske har pratat en del om bröllopet, men det har handlat mycket om hennes ev frisyr, sminkning och sådana här grejer som vi egentligen borde ha fixat tillsammans men som jag själv har fått tag i och fått lösa eftersom hon inte verkar vara villig att komma med idér eller hjälp.
Hon ska egentligen ha hand om bröllopsprogrammet och hålla reda på om någon av våra gäster vill hålla ett tal eller göra någon form av lekar på bröllopsdagen. Vi har redan nu fått klagomål om att hon inte hör av sig till de gäster som har kommit med idér. Hon svarar inte på mail helt enkelt trots påminnelser från gästerna.
Det känns många gånger som jag får jaga henne med diverse olika saker. Hon verkar inte engagerad överhuvudtaget.
Jag känner mig så otroligt korkad för vår vänskapsrelation är relativt nytt, igen. Vi var sambos på gymnasiet, när jag träffade min fästman ville hon flytta ut och beslutade sig för att bo med en gemensam vän till oss. När hon var med mig pratade hon skit om vår gemensamma vän.
Droppen som fick bägaren att rinna över för min del i våran relation var när hon började prata skit om mig och avslöjade hemligheter som jag hade berättat i förtroende till henne. Vår vänskap fick då ett slut, hon ansåg jag gjorde fel som ville han en förklaring på hennes beteende. Aldrig någonsin fick jag höra ett förlåt från henne.
Det här hände för några år sedan, i höstas tog hon kontakt med mig igen, hon sa att hon hade förändrats att hon aldrig skulle svika mig igen. Jag gav henne en ny chans både som vän och även som min tärna och här står vi nu. Hon verkar inte ha förändrats från den hon var innan, utan verkar vara av samma skrot och korn som hon var då.
Jag känner mig en aning ledsen måste jag erkänna, för det känns inte som hon är engagerad. Hur ska en bra tärna vara? Borde jag dumpa min?