Det är mindre än en månad till bröllopet och jag funderar på att dumpa min tärna.
Hej!
Kan du inte fråga henne om det är så att hon faktiskt inte vill vara tärna? Och säga att vill du inte så berätta det nu så jag kan lösa det på annat sätt. Och oxå säga att det är ok om hon känner att hon tagit sig vatten över huvudet.
Nu vet ju inte jag hur din vän fungerar, men ibland kan man ju tacka ja till saker för att det känns rätt i stunden, men sen när man tänkt över vad det innebär så kanske det känns betungande eller jobbigt. Det är ju såklart jätte synd om din vän skulle känna så inför att vara tärna, då det ska vara en ärofylld uppgift, men ibland går ju tyvärr känslan över förnuftet.
Jag tänker på hur ni på bästa sätt kan ha kvar eran relation (Om det är vad du vill) samtidigt som du måste få klarhet i var du har henne som tärna.
Att "dumpa" någon känns bara drastiskt och lite onödigt då det kan förstöra så mycket. Men prata med henne är mitt råd. Säger hon att -jodå hon vill vara tärna, förklara då för henne vad du förväntar dig av henne och gör det helt tydligt för henne. Tycker hon att det låter bra så kör. Sviker hon dig då, så har hon verkligen svikit och då bör du kanske tänka över hennes varande eller icke varande i ditt liv...
Hur som helst så önskar jag dig stort lycka till, och hoppas ni kommer fram till en lösning som kännas bra för alla inblandade!