Inlägg från: rosesarered |Visa alla inlägg
  • rosesarered

Vi som gifter oss 24 juli!

Hej,

finns det andra brudar (brudgummar) på forumet som gifter sig lördagen den 24 juli i år?

Vore kul om vi kunde följas åt i planeringen Nu börjar det närma sig, bara två månader och två veckor kvar!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!
  • rosesarered

Nej, det närmar sig med stormsteg! känns mer och mer verkligt och pirret infinner sig i maggropen  

Hur långt har ni kommit i planeringen? Vilket slags bröllop ska ni ha?

Vi gifter oss borgerligt utomhus, 80 bjudna gäster och festen har vi i anslutning till vigselplatsen.

Klart:

Vigselförrättare, vigselplats, hindersprövning, fotograf, våra kläder, tärnklänningar,mat, tårta, bröllopsresa (bokad idag!),inbjudan skickade och påbörjat vigselprogram.

Kvar är stort sett:

Köpa drycken, vigsel- och festprogram, dukning, bestämma dekor till festlokalen och ja säkert en miljard småsaker jag inte kommer på just nu.

• rosesarered

Välkommen Idli, lizbride och svalösvbon!

Idli, jag börjar också känna mig nervös! Speciellt när folk ringer och tackar ja till att komma på bröllopet så "trillar polletten ner". Som att ja det är VI som gifter oss och ordnar bröllop! Tänk att så många människor bokar in den dagen för vår skull, väldigt häftig känsla.

Jag hämtade ut min vigselring för nån vecka sedan. Svårt att låta bli att prova på den. Hur har du tänkt ha håret?

lizbride,

oj två bröllop- hur kommer det sig?200 gäster, det var inte illa! Blir det olika gäster på de två bröllopen, gissar jag?

Dolly84,

Åh vad jag känner igen mig! Tanken är att jag ska ta examen den andra juni och det är helt galet mycket just nu! C-uppsatsen står mig upp i halsen just nu. Samtidigt har vi jättemycket grejer med bröllopet just nu, som träffa vigselförrättaren imorgon och klänningsprovning veckan efter det..Har inte börjat söka jobb heller, den saken måste jag ta tag i också! gulp Tar du examen också nu till sommaren? Vi fick våra papper ganska snabbt, skulle tippa på ungefär två veckor som svalövsbon också skrev. Skickade in namnpapprena samtidigt.

Igår bokade vi bröllopsresa! Very happy!

Nu ska jag ut i solen, ha en bra dag brudar!

• rosesarered

Idli,

jag var helt inställd på utsläppt, lockigt hår med tiara. Men sen ändrade jag mig totalt då jag insåg att min klänning inte är lika fin till utsläppt hår. Så nu har jag kommit fram till att jag ska ha en knut i nacken och sedan en hårblomma plus spansk slöja som jag tar av på kvällen. Det blir en väldigt romantisk och kvinnlig look men passar som handen i handsken till min klänning som är lite "spansk-aktig". Gör som jag gjorde och ta på dig klänningen och testa hur det ser ut med utsläppt och uppsatt, det sättet fungerade för mig iaf. Jag tycker att det superfint med slöja så jag röstar på det!

Åh inte kul med rapporter och grejer. Jag har två restuppgifter att ta tag i och sen min c-uppsats. Har turen att inte sommarjobba i år för jag har jobbat de senaste sju månaderna halvtid vid sidan om studierna så det vikariatet går ut den 30:nde juni och då tänker jag bara ladda inför bröllopet!

Hösten är än så länge ett oskrivet blad..

Häftigt med medeltidsbröllop hante! vi har vigseln utomhus så jag hoppas på fantastiskt väder. Känner igen detdär med att det är så många frågetecken kring arrangemanget som gör en stressad.

Vad ska ni ha för klänningar?

• rosesarered

Låter som en fin klänning

Men vad jobbigt!! hur kommer det sig att medeltidsarrangemanget inte blir av helt plötsligt? är det helt spikat?

Hoppas att ni kan komma på något så att ni ändå får er bröllopsfest. 

• rosesarered

Välkomna alla nya!

Vi har väldigt mycket kvar att göra! bara sex veckor kvar, gaah! men jag kommer att vara ledig efter den 30:nde juni fram till bröllopet och sambon går på semester två veckor innan, då kommer vi att hinna göra massor.

Klart är i princip alla stora grejer förutom att måste ringa till alla och dubbelkolla, vägbeskrivningar,fakturor och gästantal - lite sånt pyssel som också tar tid.

Sen så har vi en jättegrej kvar och det är lokalen som är i princip en stor mässhall, den ska tömmas ur och rengöras, sättas upp tyg och dekoreras. Tyg till lokalen och dryck till festen måste köpas.

Usch, kommer bara på nya saker som ska göras helatiden...

Just nu håller jag på med festprogrammen, något iaf

veda,

wow planering sedan maj! Vi har planerat juli förra året och ändå har vi häcken full nu. Men det kan bero på att vi varit lite slöa med planeringen de senaste månaderna.

Din klänning är jättefin och jag röstar på vitt, tycker att det är finast när det ändå är bröllop.

• rosesarered

veda,

jag gör programmen i photoshop elements. Har inte bestämt oss riktigt än för hela innehållet men typ presentation av oss (precis som ni) och tidslinje idén gillar jag så den snor jag!

Sen så har jag påbörjat ett helt galet men väldigt kul projekt med att lägga in en bild på alla gäster i festprogrammet och gästens kändis look-alike. Fixas på myheritage.com

Kruxet är att det behövs en ansiktsbild på varje gäst vilket inte är så lätt. Jag har lyckats hitta bild på nästan alla gäster så det verkar kunna gå vägen. Och ja, detta projekt är överambitiöst men åh så kul! men jag kommer att ha tid till det så..

Dolly,

mm det känns nervöst! Nästan allt som står på din lista har jag gjort, bra! Bokade tid för naglar gjorde jag i helgen så en sak till att bocka av på listan.

Har ni fått era möhippor redan??

Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!