Inlägg från: Hante |Visa alla inlägg
  • Hante

Vi som gifter oss 24 juli!

Vi gifter oss också den 24 juli. Medeltidsbröllop i samband med medeltidsdagar. Vi har själva vigseln i kyrkan men sen är det utomhus/i en fästning resten av kvällen så vi hoppas på att det inte regnar...

Kläderna håller på att sys. Men det känns som väldigt många frågetecken kring resten av arrangemanget... inget är 100 % spikat och det gör mig nervös.... vill ha klartecken på allt... NU!!!

Svårt att bestämma mig för frisyr med, men kommer ha slöja och kyrkans krona/tiara.

• Hante

Min klänning är medeltida i benvitt och grönt - samt infodrade ärmar med brodyr. ärmarna är så kallade klockärmar - superlånga.

• Hante

usch trubbel med arrangörerna.... nu kankse hela vår planering går i stöpet!!! själva vigseln blir som planerat men festen var ju meningen att vara i samband med medeltidsarrangemang och nu vet de inte om det blir av helt plötsligt!!!känner mig förvirrad och desperat men det ska lösa sig på något vis

får börja planera om allt kring festen!!!

• Hante

ja hoppas och håller tummarna att de ändå kör sitt arrangemang.... men har en backupplan som börjar ta form - har dock inte fått svar från lokalen.... blir helt klart mer nervös nu...

men det ska lösa sig - vi ska gifta oss då och fixa festen på något vis...

• Hante

Måste tärnan ha bukett? är det vanligast att hon har det???

för då vill nog näbbarna ha med....

• Hante

hon får nog en liten bukett..... det verkar vara vanligast...

hur långt har ni andra kommit med allt?

här är mycket som jag vill ha klart till 100% - så det inte är några frågetecken och det känns rätt så nervöst nu...

• Hante

kul med fler som ska gifta sig samma dag. visst är det lite pirrigt....

Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!