• rosesarered

Vi som gifter oss 24 juli!

Hej,

finns det andra brudar (brudgummar) på forumet som gifter sig lördagen den 24 juli i år?

Vore kul om vi kunde följas åt i planeringen Nu börjar det närma sig, bara två månader och två veckor kvar!

• Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!
  • Hante

Vi gifter oss också den 24 juli. Medeltidsbröllop i samband med medeltidsdagar. Vi har själva vigseln i kyrkan men sen är det utomhus/i en fästning resten av kvällen så vi hoppas på att det inte regnar...

Kläderna håller på att sys. Men det känns som väldigt många frågetecken kring resten av arrangemanget... inget är 100 % spikat och det gör mig nervös.... vill ha klartecken på allt... NU!!!

Svårt att bestämma mig för frisyr med, men kommer ha slöja och kyrkans krona/tiara.

• rosesarered

Idli,

jag var helt inställd på utsläppt, lockigt hår med tiara. Men sen ändrade jag mig totalt då jag insåg att min klänning inte är lika fin till utsläppt hår. Så nu har jag kommit fram till att jag ska ha en knut i nacken och sedan en hårblomma plus spansk slöja som jag tar av på kvällen. Det blir en väldigt romantisk och kvinnlig look men passar som handen i handsken till min klänning som är lite "spansk-aktig". Gör som jag gjorde och ta på dig klänningen och testa hur det ser ut med utsläppt och uppsatt, det sättet fungerade för mig iaf. Jag tycker att det superfint med slöja så jag röstar på det!

Åh inte kul med rapporter och grejer. Jag har två restuppgifter att ta tag i och sen min c-uppsats. Har turen att inte sommarjobba i år för jag har jobbat de senaste sju månaderna halvtid vid sidan om studierna så det vikariatet går ut den 30:nde juni och då tänker jag bara ladda inför bröllopet!

Hösten är än så länge ett oskrivet blad..

Häftigt med medeltidsbröllop hante! vi har vigseln utomhus så jag hoppas på fantastiskt väder. Känner igen detdär med att det är så många frågetecken kring arrangemanget som gör en stressad.

Vad ska ni ha för klänningar?

• Hante

Min klänning är medeltida i benvitt och grönt - samt infodrade ärmar med brodyr. ärmarna är så kallade klockärmar - superlånga.

• Hante

usch trubbel med arrangörerna.... nu kankse hela vår planering går i stöpet!!! själva vigseln blir som planerat men festen var ju meningen att vara i samband med medeltidsarrangemang och nu vet de inte om det blir av helt plötsligt!!!känner mig förvirrad och desperat men det ska lösa sig på något vis

får börja planera om allt kring festen!!!

• rosesarered

Låter som en fin klänning

Men vad jobbigt!! hur kommer det sig att medeltidsarrangemanget inte blir av helt plötsligt? är det helt spikat?

Hoppas att ni kan komma på något så att ni ändå får er bröllopsfest. 

• Hante

ja hoppas och håller tummarna att de ändå kör sitt arrangemang.... men har en backupplan som börjar ta form - har dock inte fått svar från lokalen.... blir helt klart mer nervös nu...

men det ska lösa sig - vi ska gifta oss då och fixa festen på något vis...

• Hante

Måste tärnan ha bukett? är det vanligast att hon har det???

för då vill nog näbbarna ha med....

• Hante

hon får nog en liten bukett..... det verkar vara vanligast...

hur långt har ni andra kommit med allt?

här är mycket som jag vill ha klart till 100% - så det inte är några frågetecken och det känns rätt så nervöst nu...

• Leiagumman

hej hej!:)

Jag ska med gifta mig 24 juli nu i sommar! börjat bli lite nervös nu faktiskt hi hi lite pirrig.

fullt upp med bröllopsbestyr, så det ska bli skönt när al planering är över!!

Svar på tråden Vi som gifter oss 24 juli!