• M T

Bröllopstårta Malmö - vettigt pris

Vi letar efter en riktigt god och vacker bröllopstårta i Malmötrakterna, men vi vill helst ge runt 40 kr biten och absolut max 50 kr biten. Har någon några tips om bra konditorier som kan erbjuda detta?

Vill inte ha standard princess utan gärna chokladbotten med härlig mousse...

Någon som har några tips????

• Svar på tråden Bröllopstårta Malmö - vettigt pris
  • EmMagnus

Kolla med På Café, fd Tårtesset i Staffanstorp. Dom tar 45 kr/bit och där kan du få vilken smak du vill, bara din egen fantasi sätter gränserna. Dom har en helt fantastisk bagare som gör allt för att man ska bli nöjd.

• MaddeåMats

Ambrosia har för 35kr/bit, men jag vet inte hur de är, men Ambrosia som konditori är ju väl kännt

• älskarlivet

Vi hade tårtbakelser från Tasty House, ca 25 kr/styck tror jag.

• Katarina Michael

Tyvärr har jag hört mycket dåligt om tårtesset i staffanstorp, många som blivit besvikna så jag höjer ett varnade tecken för dem. Har själv ingen erfaranhet men många som hade de i skånetråden.

Vi ska köpa vårt på tårtrummet i Arlöv, kan varmt rekomendera henne, hon gör från 40-45kr biten och kan anpassa sig till vad just ni vill ha, hon gör tårtorna av ren råvara, dvs inget pulvermousser och liknade. Hon jobbar både i sugerpaste och marsipan. Anledningen till de låga priset är att hon försöker ettablera sig. Dock verka hon fått väldigt många beställningar efter att hon nämdes och rekomenderades i skånetråden så inte säkert hon har tid.

• Katarina Michael

Kolla in hennes hemsidan tartrummet.se för titta på några av hennes tårter, hon gör med mousse och panacotta och olika soters bottnar bland annat chokladbotten.

Hennes tårter är mer konstverk dvs inga vanliga tårter..

• Violator

Har inte testat själv men hört bra om Hembageriet i Ålstorp. Billiga också.

• Pärlis

Ultimate Cake finns, väldigt fina tårtor på deras hemsida. Vet dock inte hur mycket de tar.
    Vi har beställt vår från Köpenhamnskonditoriet, tror det var 35 kr/biten. Men då har vi specialbeställning på tårta som inte får innehålla nötter o mandel. Så han ska använda sugarpaste istället för marsipan.

• Alexxxi

Tasty House gör även tårtor för det styckpriset =)

• Katarina Michael
    Pärlis skrev 2010-05-12 09:13:17 följande:
    Ultimate Cake finns, väldigt fina tårtor på deras hemsida. Vet dock inte hur mycket de tar. Vi har beställt vår från Köpenhamnskonditoriet, tror det var 35 kr/biten. Men då har vi specialbeställning på tårta som inte får innehålla nötter o mandel. Så han ska använda sugarpaste istället för marsipan.
    Dem är mycket dyrare än 40kr bit, dem har från 75kr bit när jag frågade på de kom en massa extra när man villa ha något utanför deras standard (och du hittar ingen standard tårta på deras hemsida). Vi tänkte nämligen ta dem men tyckte de blev för dyrt.

Drför vi blev glada när vi fick tipset på tårtrummet, för dem gör liknade tårtor som UC fast billigare...

• 080513 2

Ultimate Cake har faktiskt ett grundpris på 55:-/portion, och det ingår mycket dekor i det priset. Det kan finnas tillägg vid tidskrävande dekorationer, så som verklighetstrogna sockerblommor och personliga handmodellerade brudpar, eller arbetsintensiva tårtor, som resväskor eller sagoslott med många detaljer, eller skulpterade (3-dimensionella) tårtor.

Tårtrummet och Ultimate Cake gör inte liknande tårtor. Det enda de har gemensamt är att de inte tillverka typiskt svenska tårtor. När vi blir fullbokade på Ultimate Cake rekommenderar vi alltid Tårtrummet.

Jag önskar alla lycka till med sina bröllopsbekymmer!

Mvh

Om man inte ska baka på riktigt smör är det lika bra att låta bli.
  • moule

Konditori Grand i lund gör underbara tårtor, vi har beställt chokladbrownie-botten med hallonmousse och passionsmousse, sprayad med vit choklad. 30 kr per bit. Då ingår provning av alla mousserna.

Den 22 Maj smäller det!
  • Katarina Michael
    080513 2 skrev 2010-05-13 04:33:49 följande:
    Ultimate Cake har faktiskt ett grundpris på 55:-/portion, och det ingår mycket dekor i det priset. Det kan finnas tillägg vid tidskrävande dekorationer, så som verklighetstrogna sockerblommor och personliga handmodellerade brudpar, eller arbetsintensiva tårtor, som resväskor eller sagoslott med många detaljer, eller skulpterade (3-dimensionella) tårtor. Tårtrummet och Ultimate Cake gör inte liknande tårtor. Det enda de har gemensamt är att de inte tillverka typiskt svenska tårtor. När vi blir fullbokade på Ultimate Cake rekommenderar vi alltid Tårtrummet. Jag önskar alla lycka till med sina bröllopsbekymmer! Mvh
    Syftade på utseende.

• MEGA4

Tårt Ateljén i Malmö gör jättefina tårtor.
    Svenskt inre och amerikanst/engelskt yttre.
    Från 50 kr per bit.

• Marjo

Rekomenderar varmt Maria på Tårtrummet i Arlöv! Hon lever verkligen för sitt yrke och gör fantastiska tårtor.

• Sebastiána

Vi funderar på en "vanlig" tårta från Hollandia. 385:- för en 15 bitarstårta (25.7:-/bit). Min favorit är Baileys, men just den blir nog för mäktig

• Mandarina

Ultimate cakes tårtor smakar skit ! Och hon är bara krävande Tårtrummet var fullbokad för mig om 8 mån ;(( Var Ska jag nu ta vägen ;(

• Tosan

Kan tipsa om Konditori Katarina i malmö. var på bröllop i somras o de hade beställt därifrån, var så god tårta!!

Svar på tråden Bröllopstårta Malmö - vettigt pris