• sun moon

önska upplevelser?

Vi fick höra från min BM´s syster igår att en annan syster kommer att vägra ge oss "pengar till resa" som vi lite lätt har spridit ut att vi kommer att önska oss. Vi är 36 och 44år när vi gifter oss i september och har precis allt och önskar oss inte något som bara står och samlar damm i en hörna. 

Min BM sa då att man kan ju önska sig upplevelser om nu någon inte vill ge oss pengar. Har någon önskat sig det? Behöver tips och råd om hur man skriver det på vår hemsida. Ska man länka till någon bra sida?

• Svar på tråden önska upplevelser?
  • Rufsas

En arbetskamrat till mig gjorde det. De fick alltifrån SPA-helger till presentkort på olika restauranger osv. Hon berättade att det kändes som att de firade bröllop i ett helt år efteråt med tanke på allt de åkte iväg på. Kanonbra idé tycker jag!

• sun moon

Fast nu har vi ändrat oss igen och önskar oss presentkort på fritidsresor.. får hoppas att inte våra gäster tycker att det är "fel" :P 

Lite grinig är jag idag.. egentligen trött på allt vad bröllop heter men men..

• Rufsas
    sun moon skrev 2010-05-14 13:54:30 följande:
    Fast nu har vi ändrat oss igen och önskar oss presentkort på fritidsresor.. får hoppas att inte våra gäster tycker att det är "fel" :P  Lite grinig är jag idag.. egentligen trött på allt vad bröllop heter men men..
    Hahaha, man får ångra sig. En resa är ju en upplevelse det också.

Jag vet vad du menar. Ibland tröttnar man och vill bara att det ska vara överstökat.

• sun moon

Ja, precis.. skulle inte ha något emot att åka iväg och gifta oss idag.. och sedan resa någonstans.. undrar varför man vill genomlida en bröllopsfest egentligen :P 

Men det kanske blir roligt.. inte bara dyrt och besvärligt..

• KatjaB

vi har önskat oss upplevelser. vi skrev att kärlek o romantik står högst upp på önskelistan och att våra köksskåp var överfulla. (fast lite bättre formulerat förstås)

så det blir spännande, sen så får ju folk köpa vad de vill såklart. Det är ju inte så att man måste följa en önskelista. Det är ju trots allt en gåva, inte ett tvång

• Rufsas
    sun moon skrev 2010-05-14 14:14:18 följande:
    Ja, precis.. skulle inte ha något emot att åka iväg och gifta oss idag.. och sedan resa någonstans.. undrar varför man vill genomlida en bröllopsfest egentligen :P  Men det kanske blir roligt.. inte bara dyrt och besvärligt..  
    Klart att det blir kul!
Svar på tråden önska upplevelser?