Ni som gifte er "enkelt och borgerligt" berätta hur ni gjorde!
Vi vill ha ett enkelt bröllop, typ vigas i stadshuset med bara våra familjer närvarande. Ni som gjort liknande berätta gärna.
Kram
Vi vill ha ett enkelt bröllop, typ vigas i stadshuset med bara våra familjer närvarande. Ni som gjort liknande berätta gärna.
Kram
Nu gjorde jag inte så själv, vi hade borgerligt och pampigt, men en arbetskamrat till mig vigde sig i stadshuset med bara den närmaste familjen.
Hennes föräldrar och hans föräldrar + hans systrar kom till stadshuset där vigseln var. Efteråt gick de på restaurang allihop. Bruden hade en jättefin Maggie Sotteroklänning och brudgummen frock coat. Jag vet att hon var lite besviken över att en av hans systrar kom i jeans fast de hade bett dem att klä upp sig. De tog en massa fina bröllopskort också, men jag vet inte om de gjorde det före eller efter vigseln.
Vi ska vigas i Rådhuset och våra familjer plus ett vänpar ska vara närvarande. Eller de får väl vänta utanför för så många får inte plats där, bara vittnena. Efteråt har vi beställt 3 rätters middag på en fin, mysig restaurang bara en liten bit därifrån. Det blir ingen dans och inga tal tror jag, bara en mysig middag med nära och kära.
Jag ska ha en cremefärgad knälång klänning men ingen "riktig" brudklänning och blommor så klart, och min blivande man ska ha mörk kostym. Gästerna ska vara uppklädda, kan inte tänka mig något annat, för de älskar att ha en anledning att klä upp sig;)
Är det bara vittnen som får vara med under själva vigseln när man gifter sig rådhuset? Hur många får komma med in?
Man kan ju även ha en enkel vigsel i en kyrka, bara så att man tänker på det. Det enda utesluter inte det andra. (Om man vill vara i kyrkan vill säga )
Här i Malmö kan man bara ha med två vittnen i rummet där man vigs de andra får vänta utanför. Hoppas vi kan ha dörren öppen, vill ju ha alla med!! Det är även lite problem med att boka tiden. Man får ta tiden som är ledig, i tur och ordning liksom. Och bara fram till klockan 14.00 och jag vill ha 14.00 för vi har restaurangen kl 15. Men det går inte att boka så, så jag ringer dit varje vecka och hoppas att tiden flyttats fram lite till.
Vi ska ha enklare än enklast.
Vigas hemma på tomten borgligt.
Bara föräldrar & syskon med familjer.
Efteråt bjuder vi på en grillbuffe, utan extra krusiduller. Fina kläder (ej bröllopsklänning)
Blivande maken kommer han fin byxor och skjorta.
Gästerna har vi bett vara sommarklädda.
Är vädret fint sitter vi ute annars inne.
ååh grillbuffé låter ju underbart! vad hade ni tänkt grilla?
Kött, korv, kyckling, lax, majs och grönsaker. Serveras med potatissallad, klyftpotatis, grönsallad, olika såser, tzatziki och bruchetta och dyl.
Nämen va hör jag! Jag är vigselförrättare i Nacka och här tar vi så många som får plats! Är det vacker väder kan man vara ute! Det är väl bättre i alla fall att viga sig en lördag då är det lite lugnare på Stadshuset!
ulfjoson@hotmail.com
Vi skulle ha gift oss i Kroatien men det blev strul med dokument så nu blir det så här i stället:
-12 juni vigs vi borgerligt i Sigtuna Rådhus. Närvarande är vår 10 månader son, mina föräldrar, min syster med familj och min bror. Efter vigseln äter vi middag på en schysst restaurant. Vi bor på hotell natten innan vigseln och på bröllopsnatten.
- Veckan efter åker vi på bröllopsresa till Kroatien
- I slutet av juli åker vi till Irland för att fira med öppet hus (förhoppningsvis grillfest för det lät toppen!) hos min blivande hubbies familj & vänner
- I augusti tänker vi fira med öppet hus för våra vänner här hemma i Sverige.
Allt ska vara ganska casual, för vi vill ha kul när vi äntligen gifter oss efter att ha varit tillsammans i 7,5 år!!!
Lycka till med ert bröllop!!