• ferret

Måste jag bjuda ALLA

Jag har ett problem med gästlistan. Vi har ingen gigantisk budget och vi vill bara bjuda dom vi tycker om och som betyder nått i vårat liv. Men vart drar man gränsen, för jag har gamla vänner jag verkligen gjort allt med men som glidit bort med åren, jag har alltid ansett att ett par personer haft sin givna plats på denna dagen för mig MEN har deras partners det?! Jag har en killpolare vars pojkvän jag aldrig sett röken av sen dom blev tillsamman för ca 4 år sen. MÅSTE jag bjuda partnern med??? Förstår ni problemet, dessa partners är personer jag inte träffat och aldrig kommer se igen, och som mina vänner inte finner för värt att presenteras ändå.. ok jag har ärligt funderat på att inte bjuda dessa alls men ändå.. aaaarghh vad göra?! skitmuppigt att skicka en inbjudan med bara en inbjuden person till ett par MEN jag känner ju inte denna extra. Tacksam för insiktsfulla svar och kanske nån mer som funderat som jag =)

• Svar på tråden Måste jag bjuda ALLA
  • ferret

Tack alla för komentarerna!

Jag vet ju egentligen att etiketten skriver att man bjuder par ihop men det där med förlovningen var nytt, för det är ingen av dessa jag tänker på. Samma där med kontakten, har jag ingen så då är den tråden släppt.

Jag vill inte lära känna någon på mitt bröllop, har varit på tillräckligt många så jag vet att brudparet är rätt uppvarvade överlag. En vanlig fest däremot hade det varit helt ok.

Fanken vad jobbigt med sånt här. Jag kommer troligen inte att bjuda dom som inte presenterat sina partners om det ska bli såhär jobbigt iaf. Duger det inte annars så varför ska det göra det nu.

• ferret

hehe jag håller med dig thesthemess.. varför får jag inte göra så! Jag har inga egentligen problem att bryta etiketter men kan ju vara bra att veta om dom innan jag bryter dom. Samma här med polare vs släkt, vi kommer nästan bara att ha vänner på festen (fördelen med mannens släkt i holland;)

Jag ska helt klart överväga att ringa och fråga för jag har två gaypolare jag tänkt bjuda som "par" för dom byter killar snabbare än jag hinner ha koll och de var med på det för många år sen då vi skojade om det. Haha vadå nej jag skämtade inte ;)

• ferret

Tessthemess
    Jag tror att alla etiketter kan brytas om man bara pratar och förklarar läget! :)

Så ser jag det med. ska man bjuda folk och hoppas på att en av dom inte ska komma för att dom borde veta bättre eller vara rak och säga att "du jag vill verkligen bara ha med vänner och inte sånna jag inte känner på mitt bröllop". Jag kan alltid kontra med att dom är fullt välkomna att göra så tillbaka på sina bröllop om dom så vill.

Jag vill bara ha det trevligt och umgås med folk jag älskar och tycker om =)

• ferret

Väldans poetiskt måste jag säga hehe, jag ska gå på mitt 7 bröllop nästa månad och är det nått jag sett så är man inte riktigt sig själv just då och då kan det ju underlätta med "kännt" folk med. Sen vill man ju att dom är där ska uppskatta tilldragelsen, det kan ju ingen som inte känner en göra!? Mina riktiga vänner väntar ju på detta datum som tydligen ska bli party of the year om man ska tro alla (vi e fd partynissar) och det är ju kul att det ses som en kul dag för alla.

Detta med inbjudningarna är min enda bugg i planerna men det känns bättre nu.. samt musiken typ, resten är flytande. Allt fixar sig =)

Svar på tråden Måste jag bjuda ALLA