Eriane skrev 2010-05-16 15:46:29 följande:
Om ni ska grilla på kvällen tycker jag ni ska se till att maten inte är för tung. Pajer och sallader låter bra, ni kan ju köra på några olika smaker på båda. T ex någontin med fisk/skaldjur, något med kött och något vegateriskt. Smörgåstårta kan vara bra om ni vill ha något matigare än paj och sallad (beror ju iof på hur man gör tårtan och vad man har i) Tycker absolut du kan äta glass med barnen, men vill ni hellre servera glass än tårta tycker i alla fall inte jag att det känns sniket alls. Kanke bara lägga upp lite snyggare i skål som folk får ta med olika tillbehör att fylla på med, rån, maränger, strössel, topping osv.Tycker det låpter som att ni kommer få en supermysig dag /kram
Ja vi hade tänk ha köttfärspaj, Ost/skinkpaj, fisk/skaldjur o tack för tipset om något vegentariskt :) Ja för det kan ju finnas de som inte äter maj då passar ju smörgåstårta med.
Grillning blir det runt 18-19 tiden, åh barnen lär ju vara vakna, för det e ju fest :D
Ja precis, plass med di verse saker till, jag älskar glass o sånt hehe :D
Tack, kul att du tycker det verkar bli en bra dag :) Jag hoppas det med, den dagen vi bestämmer datum... vilket jag tycker e svårt... Nästa sommar e det tänkt