Inlägg från: Pyttsan |Visa alla inlägg
  • Pyttsan

Inte mycket pengar, vad bjuda på då?

Mina vänner ville också ha det litet och hade ungefär samma situation som ni, stora dela av släkten är religiösa och dricker inte.

De hade vigsel dit alla fick komma, sedan hade de brudskål (med champagne+alkoholfritt) utanför och efteråt gick man till församlingshemmet (jättevacker gård) och där bjöds på kaffe, smörgåsar och bröllopstårta.

På kvällen ordnade vi kompisar som gärna ville fira en fest. Buffet+ flere grillar och alla hde egen öl och vin med. Vi hade hyrt lokal och samlat till maten och bjöd brudparet på festen. Jättelyckat! Den bästa presenten de kunde få-och som de INTE hade önskat sig. Men de visste såklart om festen i god tid ändå och var helt med på det hela.

Man kan ju ordna en egen fest och bara bjuda kompisar på kvällen. Bjuda på soppa eller grillat, buffet osv. Då får man ner priset.

Lycka till med allt!

• Pyttsan
    Zeka skrev 2010-05-16 15:05:09 följande:
    Vi funderade på pajer o sallad att bjuda på? Sen på kvällen grilla lite för de som e hungriga, men det e just det.. ska vi även stå för allt det som ska grillas eller kan man säga att de som ska sova kvar får hålla med maten för kvällen?låter snålt :( men vad gör man när man inte e så rik o kan lägga undan så mycket.
    Jag tycker det låter som en helmysig idé! Ni kanske kan skriva nånting i stil med " på kvällen vi vill gärna fortsätta umgåas med er som har möjlighet att stanna kvar. Vi står för grillarna(låna ihop några bollgrillar går säkert bra), kol, bestick och potatissallad, det ni vill lägga på grillen får ni ta med själva. Vi ser fram emot en mysig kväll tillsammans med er!"

Du kan säkert skriva det bättre. :) Men ni kanske kan stå för grillplatsen, ved och t.ex vatten, servetter osv och folk tar med egen mat. Huvudsaken att ni skriver tydligen vad ni står för, då tar nog ingen illa upp! 

• Pyttsan

Tips på alkohol, utan risk för fyllon är ju lättöl och alkoholfri cider. Somrigt och passar bra till grillat och smörgåstårta/smårgåsar utan att kännas som om ni bara bjuder på vatten. Svensk folköl är väl också svårt att supa på? Jag älskar ginger ale, jättegott och lite vuxnare läsk. 

Och ja, självklart får du kopiera mitt textförslag. {#lang_emotions_smile} 

Svar på tråden Inte mycket pengar, vad bjuda på då?