Hej!
Har slitit mig lös från lilla monster-Signe!!
Just nu är det ÖKEN här! Jag har fått svampinfektion i brösten så det gör ont som satan att amma, men det har lättat lite för jag äter tabletter, Signe däremot får mykostantin 4 ggr per dag i munnen, som hon får gaser och ont i magen av!! Koliktajm!!
Så i lördags natt satt jag uppe till 2,15 och storgrät med en skrikande tjej, och var så värdelös som jag kunde bli... likadant i natt, fast med mindre somn och mindre gråt för min del...
Så Leksi, du är INTE ensam! Jag kände igen mig så otroligt i det du skrev, men denna gång har vi pratat om eländet innan, för det ÄR ett elände innan man landat och denna sömnbrist kan knäcka vem som helst!
Lyssna verkligen på de andras råd, de är så kloka!
Sen har vi ett avtal här hemma som du och din man kanske skulle prata om.
Jag har ambitionsnivå NOLL! Jag är helt befriad från allt just nu, MEN om jag hinner nåt så känner jag att YES, vilket +
Sen är vi lite tråkiga så vi planerar i princip allt på en whiteboard, med det gör också att alla hinner få lite egentid, vilket också innebär att maken får tid med Signe och jag kan tex. duscha..
Syrran och hennes man har en enda önskan när folk undrar omde kan hjälpa till, kom med matlådor! Kanske en grej att efterlysa.
Och som de andra skriver, det är så viktigt att du delar detta med din man, annars blir ju han utanför och fattar ingenting...fast det gör ju män i alla fall inte.. ibland
Eller hur Ingis?? Kramar om dig med! För ditt mail var jättebra och liiiite typiskt kanjag tycka det är ibland att män blir lite martyrer..
Min make har en osannolik förmåga att "gå ut och poa på.." (måste vara ett lokalt uttryck!!!) Jag INSER att han gör nåt, nåt som är bra för famlijen eller som måste göras, men jag fattar sällan vad och har inte en susning om HUR LÄNGE det ska pågå..
Mycket irriterande!Dessutom vill ju JAG göra nåt ibland...
Klagade när lilla vild var närmare året, fick till svar att jag kunde ju för fan skaffa mig en hobby och inte bara gnälla när han slet för familjen, varpå jag skrek att jag HAR en jävla hobby men ingen tid att utöva den för han var ju bara ute och poade på...
Därav whiteboarden...och almenackan! Vi planerar som sagt in fritid också, för alla och tillsammans och skriver upp saker som ska göras så kan alla så att säga "plocka" av det. Istället för att maken ska göra allt kan jag gärna klippa gräs så får han göra nåt inne... och jag kan lyssnapå en cd-bok när jag klipper
Men jäklar i min låda vad det tog tid att ta sig hit och visst kör vi ner i diket rejält emellanåt...men vi kämpar! Och jag tror att det är jätteviktigt att man har kul tillsammans och gör nåt roligt, precis som du skrev Ingis, för annars blir livet urtrist!
Jisses, maratoninlägg....
Skriver ett till snart